Nee, niet per definitie. Ik kan zelfs op dit moment alleen voorbeelden van "witte" / lichtgekleurde strips vinden.

Oxazepam is een werkzame stof die onder die naam en een paar andere (o.m seresta) verkocht wordt. Allemaal hebben en hun eigen kleur en vorm pilletje EN verpakking. En die verpakkingen en pilvormen wisselen ook nog wel eens, en er zijn verschillende fabrikanten met hun eigen variant.

Wel staat ook OP de strip altijd aan de achterkant welke pil het is en hoe sterk, zodat je ook als het doosje weg is, de informatie erover kunt achterhalen. bijvoorbeeld via Internet. Herken je ze niet en twijfel je : niet nemen.