welke natuurlijk medicijnen i.p.v anti depressiva?

ik ben gestopt met anti depressiva. wil graag iets natuurlijk hebben om de ontwenning verschijnselen te verlichten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
7 jaar geleden
ben je in overleg met je huisarts gestopt met de medicijnen? wat zegt hij/zij hierover?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bi stoppen met antidepressiva doe je dit altijd in overleg met je arts Ritsuka zegt, en dit gaat nooit door ineens te stoppen maar altijd door langzaam de dosis te verminderen.
Erna55
7 jaar geleden
Het is onverstandig om zonder overleg met je behandelaar te stoppen.
Overleg het met je behandelaar.
tinus1969
7 jaar geleden
En overleg dan ook met je behandelaar over hoe de ontwenning dragelijker te maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom perse in overleg met de arts?
Sommige mensen kunnen gelukkig ook nog zelf nadenken. Iets natuurlijks is lastig, want is een hoge dosis magnesium nog natuurlijk te noemen? -hoge doseringen magnesiumcitraat.
-smeren met magnesium olie (een bijna verzadigde magnesiumchloride oplossing)
-(voet)baden met magnesiumchloride.

Antwoorden (1)

Sint-janskruid is al lang in gebruik als geneeskrachtig kruid en is als plantaardig antidepressivum verkrijgbaar.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-janskruid
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zeg er voor de volledigheid wel bij dat het niet te gebruiken is in combinatie met de pil ; Sint Janskruid maakt de pil VOLKOMEN onbetrouwbaar, een valkuil waar jaarlijks ettelijke vrouwen in trappen omdat ze zich niet realiseren dat een natuurlijk medicijn een dergelijke bijwerking kan hebben. (De beoogde wérking daarentegen is nogal twijfelachtig).
tinus1969
7 jaar geleden
St.Janskruid is geen onschuldig middeltje. het beinvloedt diverse andere medicijnen; de actieve stof (hypericine) is een zogenaamde MAO-remmer, chemische MAO-remmers zijn inmiddels verboden.
Bovendien kan de hoeveelheid hypericine en dus de werkzaamheid variëren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zeker niet onschuldig, dus goed inlezen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ trouwens want antwoord op de vraag en de nadelen staan in de bron.
In deze nog wat duidelijker in het dik gedrukte deel
http://www.plantaardigheden.nl/plant/beschr/gonnve/st_janskruid.htm