Kan het kwaad om maximaal 3 keer per week lorazepam te nemen?

Ik heb borderline en voel me soms zo enorm onrustig dat het bijna niet leefbaar is. Mijn psychiater heeft me voor die momenten lorazepam voorgeschreven. Omdat ik bang ben voor verslaving neem ik ze niet meer dan 3 x per week en dat wil ik ook graag zo houden.
Kan dit kwaad?

8 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bespreek dit soort dingen met je psychiater. Hij/zij kent meer van je medische status dan mensen hier via internet weten. Ook kent hij/zij jou, en de werking van het middel (evt in combi met andere medicatie)
SimonV
8 jaar geleden
In verband met de risico's van afhankelijkheid, tolerantie en centrale bijwerkingen dient men het als anxiolyticum tot ten hoogste 8–12 weken te gebruiken. https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/preparaatteksten/l/lorazepam.asp
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik mag het 2x per dag,dus zal 3x per week zal dan geen kwaad kunnen lijkt mij.
Erna55
8 jaar geleden
@laurena: jou behandelaar heeft jou 2 x per dag voorgeschreven.
Dit zegt niets over voorschrift aan iemand anders. @francisca51 : bespreek dit met je psychiater. Ga er niet van uit dat, wanneer iemand anders een andere hoeveel voorgeschreven heeft gekregen, dat dit ook voor jou zou gelden.

Het beste antwoord

Als je voelt dat je met 3x week voldoende hebt is dit zeker goed en zal dit niet tot gewenning lijden.Maar je moet je dan ook wel goed voelen,als je te gespannen bent kan een paar tabletjes meer zeker ook geen kwaad.Je bespreekt dit best eens met je behandelende arts.
fremar