Ik slik een (te) hoge dosis afvalpillen en heb klachten sindsdien. Is dit gevaarlijk?

Hai,
Ik slik sinds maandag een hoge dosis afvalpillen van de kruidvat. Ik gebruik dan 2 soorten:
Kruidvat Vet Absorptie Capsules (3x daags 2)
Kruidvat Afslanktabletten (3x daags 2 of 3)
Dus totaal is dat 15 tabletten per dag als ik de combinatie tussen de 2 neem.
Daarnaast gebruik ik ook het medicijn fluoxetine. Ik heb geen idee of deze 3 dingen überhaupt bij elkaar kunnen.
Voordat ik begon heb ik veel over dit op internet gelezen over welke schadelijke stoffen er allemaal wel niet in kunnen zitten, maar deze stoffen zag in niet op het lijstje van deze 2 staan. Dus ik neem/nam aan dat het niet gevaarlijk is. Als je kijkt naar vandaag heb ik er in de ochtend voor het ontbijt 17 tabletten geslikt en voor het middageten heb ik er 23 gehad (totaal 40)
Alleen nu ben ik misselijk, heb buikpijn, steken in het hoofd en soms hartkloppingen, maar ook heb ik nu dunne ontslasting. Nu heb ik dus om die reden voor het avondeten de tabletten eens overgeslagen.
Nu is mijn vraag dus of het gevaarlijk is aangezien ik niks kon vinden in de ingredienten waarvan ik dacht dat het gevaarlijk zou zijn.
Ik zou graag antwoord op mijn vraag willen en niet worden afgekraakt om 1 of andere reden. Ik wéét dat ik er te veel neem, ik weet dat dit niet slim is en ik weet hoe je moet afvallen en wat dan ook. Ik hoop alleen dat dit mij hierin zou gaan ondersteunen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
uit je klachten blijkt al dat de tabletten ofwel te sterk, ofwel niet goed werken in combinatie met elkaar. Hoe gevaarlijk het is, geen idee, maar je lijf geeft aan het niet prettig te vinden...
Erna55
8 jaar geleden
Tijdens de behandeling van je eetstoornis is het niet wijs om drastisch te willen afvallen. Zorg eerst dat je wat meer in evenwicht raakt. Afvallen is van latere zorg. Ik denk dat je er goed aan doet om dit met je behandelaar te bespreken. Je hebt fluoxetine voorgeschreven gekregen, ik neem aan dat je geregeld contact hebt met je behandelaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Erna55
Ik heb 1x per week contact met mijn behandelaar, maar die weet niet hoe hoge dosis ik neem van de afslankpillen. Ik zal het proberen te bespreken . Wat ik voor nu het meest belangrijk vind is of het gevaarlijk is op dit moment.
Ritsuka
8 jaar geleden
Ga snel naar de huisarts en stop met deze rotzooi. Je hebt hulp nodig
tinus1969
8 jaar geleden
Waarom slik je er 40 als het advies minder dan de helft is? heb je geld teveel?
Erna55
8 jaar geleden
@apetrots : wanneer je het met je behandelaar gaat bespreken en zelf bang bent dat je het niet durft : schrijf op een briefje "afslankpillen ". Dit briefje geef je meteen aan het begin en je zegt dat je hierover wilt praten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat denk je nou zelf echt?
Je hebt klachten en je gebruikt er veel te veel van.
Ik heb dezelfde pillen een tijdje gebruikt en ik kreeg er kaliumtekort door en hartritmestoornissen,als je het veel en langdurig gebruikt is het zeker gevaarlijk voor je gezondheid
Je moet hier echt mee stoppen,het is het uiteindelijk niet waard hoor,ik ben daar gelukkig wel achter inmiddels.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is inderdaad écht iets wat je met je behandelaar moet bespreken. Erna geeft je al een hele goede tip daarvoor. Het gaat niet alleen om die afslanktabletten en wat die dingen doen in je lijf, maar het feit dat je er zo veel van neemt, betekent iets. Wat het voor jou persoonlijk betekent weet ik niet, maar ik kan er wel naar raden: je bent enorm bang om aan te komen, of je straft jezelf ergens voor, of het is een manier om hulp te vragen omdat je je vanbinnen zó wanhopig voelt dat je niet meer op een andere manier duidelijk kunt maken wat je precies voelt en nodig hebt. Ik weet het niet, en misschien weet jij het zelf ook wel niet op dit moment. Maar het is - natúúrlijk - een signaal van iets. Dan even over je vraag: als ik zo snel de ingrediënten bekijk, snap ik in elk geval dat je buikpijn hebt en dat je diarree hebt. Voor wat betreft de dingen die ik herken, is dat waarschijnlijk niet ernstig maar alleen heel vervelend (kan behoorlijke krampen geven). Dat zou over moeten zijn na hooguit een paar dagen als je ze niet meer neemt. Bij langdurig gebruik kan het trouwens - óók in lagere doseringen - wel degelijk problemen opleveren met bijvoorbeeld je darmen. Maar ik ken niet alle stoffen die erin zitten (en ga ze nu ook niet meer allemaal nazoeken, het is laat) en het is ook NIET mijn vakgebied, dus ik kan je niet met zekerheid zeggen dat dat het hele verhaal is. Die hartkloppingen vind ik zorgelijker. Daarbij ken ik ook de ernst van je ziekte niet, wat daar ook niet in mee zou kunnen spelen. Dus als je het niet vertrouwt, je je echt niet god voelt, of als je last blijft houden van die hartkloppingen, vooral als dat soort klachten erger worden in plaats van minder, neem dan zo snel mogelijk contact op met een arts. En STOP met deze middelen. Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, maar gooi ze gewoon weg waar je er niet meer bij kunt, of geef ze aan iemand mee om weg te gooien: zorg er in elk geval voor dat je jezelf niet in de verleiding kunt brengen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is 1 van de ingrediënten die aan afslankpillen kan worden toegevoegd, dat is dus sowieso gevaarlijk. Van diarree verlies je vocht wat hoofdpijn kan veroorzaken.
http://www.eigenkracht.nl/nieuws/item/542
Het lijkt mij het verstandigst als je nu naar de dokterspost belt (als je nog niet geweest bent) en deze vraag met een arts bespreekt.
Ik heb geen idee wat de ingrediënten zijn van de pillen die jij hebt geslikt, maar gezond zal het zeker niet zijn.
Ritsuka
8 jaar geleden
Ben je al bij een arts geweest? Slik je deze pilen nog?

Antwoorden (1)

Natuurlijk is het gevaarlijk om zomaar grote dosis met vanalles en nog wat door elkaar te gaan slikken.
Ik hoop dat je inmiddels je gezonde gerstand hebt gebruikt en contact met een arts hebt op genomen.