kan een pil überhaupt blijven steken in de keel of luchtpijp ?

Kreeg mijn morning after pil niet goed weg ,nu onderhand 8 uur later nog steeds het gevoel dat ie ergens zit en dat ik hem voel bewegen met hoesten of kuchen. Is dat überhaupt mogelijk, het leek mij onlogisch. Maar wil het toch even navragen omdat het om een morning afterpil gaat, zou het gevaarlijk zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
12.9K
Amadea
8 jaar geleden
Heb je 'm wel ingenomen met een glas water (en er niet op gekauwd)? Dan kan de pil echt niet zijn blijven steken, dat gevoel is psychisch.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jaa heb het pilletje ingenomen met een glas water,precies dat dacht ik ook al, het pilletje was eerst ook in het verkeerde keelgat geschoten, maar verwacht wel dat hij daar niet is opgelost ,hoop ik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zelfs als ie in het verkeerde keelgat is gegaan,
(volgens mij wordt je dan gek en ga je zwaar hoesten totdat ie eruit is)
dan nog is ie in je lichaam en worden de stoffen denk ik gewoon opgenomen.
Zowel rechtstreeks via je longen als via slijm waarvan je het grootste gedeelte doorslikt.

Antwoorden (1)

Het kan wel, maar 't lijkt niet waarschijnlijk als je m hebt ingenomen met water en daarna niet bent gaan liggen.
Een vriendin van mij heeft als kind eens een pil met zo'n glad oploslaagje ingenomen voor ze naar bed ging. De volgende dag had ze heel erg keelpijn. Ze zijn naar de dokter gegaan en toen bleek ze een gaatje in haar slokdarm te hebben. Dat was er in gebrand door de inhoud van die pil, doordat het buitenste laagje was opgelost voor hij in haar maag was terechtgekomen.
Het is overigens vanzelf weer dichtgegroeid en ze hebben het advies gekregen na het innemen van zo'n pil altijd minstens een kwartier rechtop te blijven.
Maar onder jouw omstandigheden lijkt het me eigenlijk uitgesloten dat een pil zo lang blijft steken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Dan had ze daar geen glas water bij gedronken. Want als je dat doet spoel je die pil al direct je slokdarm door.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou kunnen, dat weet ik niet, het was voor ik haar kende,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En meestal doet de peristaltische werking gewoon haar werk. Zelfs liggend.
Bijzonder verhaal, maar wat je zegt: niet echt waarschijnlijk dat dat nu het geval is.