Deze bijvoorbeeld:Neutrogena Crème Voor Zeer Droge En Beschadigde Voeten Tube 100ml :
Indicaties:
Droge voeten.

Eigenschappen:
- Helpt droge voeten te herstellen vanaf 3 dagen.
- Verzekert een hydratatie gedurende 24 uur .
- Verlicht, verzacht en versoepelt.
- Helpt de vorming van ruwe plekken en eelt te voorkomen.
fremar
8 jaar geleden
Een zalf die minimaal 10 % ureum bevat ; het maakt daarbij echt totaal niet uit of het om een hele dure crème van de apotheker gaat of de goedkoopste voetencreme van de Aldi ; ze hebben allemaal hetzelfde resultaat : op eeltvrijgemaakte voeten dagelijks inbrengen en ze zijn niet doorg meer, op gortdrog voeten af en toe is het effect minimaal. Het zit hem vooral in het braaf blijven smeren, liefst twee maal per dag. Het gaat hem uiteindelijk om de ureum, en dat is geen kostbaar ingredient.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb ze echt allemaal gebruikt, van 1,50 euro per grote tube tot meer dan 20 voor een kleintje speciaal voor diabetici, en het verschil is 0,00. Dus ik hou het maar bij die van de Aldi ;-) Gaan op jaarbasis nogal wat tubes door met die gortdroge voeten van mij. En die bevalt uitstekend.

Toegevoegd na 23 uur:
Ik zie nu in verschillende antwoorden en reacties melding gemaakt worden van vet om je voeten mee in te smeren ; dat kan zeer zeker helpen maar zelf ben ik er inmiddels een beetje op teruggekomen, omdat het ERG moeilijk loopt en ook eigenlijk niet intrekt.

Ik heb een link gevonden naar een oud antwoord van mezelf op een vergelijkbare vraag, maar wat ik daar gezegd heb zet ik inmiddels dus wel wat kanttekeningen bij. De Urea doet meer om het eelt weg te houden en het opnieuw uitdrogen te voorkomen.

Maar de kern blijft : smeren, smeren, smeren, voeden, voeden, voeden. En hoe goedkoper, hoe liever.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gehwol Extra helpt goed bij droge voeten, als er ook kloofjes zijn ontstaan, of de huid ruw is door de droge huid, dan is Gehwol klovenzalf de oplossing.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Grote pot uierzalf van Bogena of ander merk.

Toegevoegd na 5 minuten:
http://plazilla.com/page/4295059932/uierzalf-een-wondermiddeltje-dat-je-zeker-in-huis-moet-hebben

Ik las dat je bij Bol.com een pot van 700 gram hebt voor 6.99
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas, uierzalf en vaseline maken het lopen heel moeilijk (trekt niet in) en is ook niet vochtinbrengend. Het kan wel een beetje helpen op HELE droge hielen, maar is geen geschikt onderhoudsmiddel. Los daarvan zweer ik bij 1001 kwaaltjes bij uiterzalf, hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ivana Plus+ Het beste middel is uierzalf [NIET creme] van Bogena [gele pot]
Bij het Kruidvat te koop.
De enige manier om het juist te gebruiken is alleen voor het slapen gaan je voeten wassen en insmeren met uierzalf; niet te veel, wel goed inmasseren.
De volgende ochtend zijn je voeten een stuk zachter en als je dit volhoudt dan heb je geen problemen meer. Vergeet je hielen niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zelf zweer ik bij *)"uiercrême" van Bogena [Ivana heeft dit antwoord al gegeven], maar wat ik daar ook nog bij gebruik, ik heb namelijk een extreem droge huid [ ook voeten, handen, armen, ellebogen, gezicht, benen, wat niet zou je bijna zeggen] is bijvoorbeeld voor de handen *)"rozenglycerine" [Action] werkt prima; en als laatste gebruik ik iets wat zo logisch is: *)"babyolie" [Johnson&Johnson][Action] en *)"olijfolie"! Soms is een fles bijna leeg en koop je een nieuwe. De oude maak ik op als insmeermiddel voor mijn armen/ellebogen. Ook van mij het advies: laat je niet te veel betalen voor dure namen/merken, is weggegooid geld. Laatste tip: het blauwe doosje van Nivea... vriendin van mij gebruikt het al jaren als dagcrême, geen probleem! http://www.grabbits.nl/artikel/omas-beautytips
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het blauwe blikje van Nivea is idd een hele goeie tip! En ik heb ook wel eens gehoord dat het een goede dagcrème is.
Ik gebruik Repair & Care tube van Nivea. Je gebruikt er een beetje van, je voelt meteen het verschil zonder dat het plakkerig aanvoelt. Het branderige/trekkerige gevoel is vrijwel direct weg en je voeten voelen langdurig zachter aan. Vooral na het douchen worden mijn voeten erg droog en trekkerig. Het verlicht na het insmeren van Nivea Repair & Care.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij Kruidvat of andere drogist is er vaak de actie 1+1 of 2+1. Haal hier je voordeel uit! Zeker als je vaak droge voeten hebt en dus voor lange tijd zo'n crème moet gebruiken.