Slik Itraconazol Actavis 100mg voor hardnekkig schimmelinfectie. Eet geregeld schimmelkaas. Zijn deze 2 te combineren ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat is geen probleem. Een schimmelinfectie wordt niet veroorzaakt door de schimmel die in deze kaas zit. Door je voeding krijg je veel verschillende soorten schimmels binnen. Deze overleven je maagzuur normaal gesproken niet. In je darmen, mond en op je huid zitten normaal gesproken ook allerlei schimmels. Deze veroorzaken pas een infectie wanneer er bijvoorbeeld een wondje ontstaat of je weerstand minder wordt.

De itraconazol zou in theorie ook de schimmels die in de schimmelkaas zitten dood kunnen maken. Zelfs al zou dat gebeuren dan is dat nog steeds niet erg, want deze schimmels hebben in je lichaam toch geen functie en zouden het maagzuur ook niet overleven. Misschien is je angst dat de itraconazol wordt 'opgebruikt' door de schimmel in de kaas. Dit is niet het geval. De itraconazol verspreid zich na opname door je hele lichaam en werkt overal. Het middel gaat dus niet actief op zoek naar schimmels in je lichaam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wanneer je een schimmelinfectie hebt, kun je gewoon schimmelkaas eten.

Schimmels zijn hele kleine plantjes, die je niet altijd kunt zien. Schimmels kunnen, net als bacteriën, overal leven, bijvoorbeeld in de grond, op bomen maar ook in je eten.
Er zijn een heleboel verschillende schimmels. Er zijn soorten die gifstoffen maken waar je ziek van kunt worden (de slechte schimmel). Er zijn ook soorten die dit niet doen (de goede schimmel).
Bij het maken van schimmelkaas, zoals Brie en Camembert, voegt men een goede schimmel toe. Deze zorgt ervoor dat de kaas een bijzondere smaak krijgt.

Het hebben van een schimmelinfectie is iets totaal anders.
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Hoe eenvoudig kan het leven soms zijn? Sommige mensen zien problemen die er gewoon niet zijn... + 1 voor je antwoord!