Kan je Valdispert gebruiken als het over datum is?

Ik heb een nog gesloten strip Valdispert stress moments, maar de datum die erop staat is 09-2013. Ik heb vaak gehoord dat zulke producten niet schadelijk zijn als ze over datum zijn maar dat men dan gewoon hun werking niet kan garanderen.
Zou dat bij deze tabletten ook zo zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
17.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tip: kijk ook eens naar de valeriaan tabletten van het kruidvat. Die zijn veel goedkoper dan valdispert tabletten.

Antwoorden (2)

Ja hoor, je kunt het gewoon gebruiken. Het zou kunnen dat de werkzaamheid iets minder is. Na deze relatief korte tijd verwacht ik dat niet; over vijf of tien jaar maakt het misschien wel wat verschil. Aangezien de klachten waarvoor je valdispert zou gebruiken niet levensbedreigend of schadelijk zullen zijn, zou dat nog steeds niet uitmaken. Je kunt het gewoon nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Gebruik dit geneesmiddel niet meer na de uiterste houdbaarheidsdatum. Die is te vinden op de
doos en de blisterverpakking na EXP . Daar staan een maand en een jaar. De laatste dag van die
maand is de uiterste houdbaarheidsdatum
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De fabrikant wil niet dat je het nog gebruikt, hij wil natuurlijk liever dat je een nieuwe koopt. Maar Lies12 heeft gelijk dat het nog gewoon werkt en dat je er ook geen andere bijwerkingen van hoeft te verwachten
Valdispert is geen medicijn maar een zogenaamd natuurgeneesmiddel. Dat betekent in de praktijk vaak - en in dit geval - dat de werkzame stof geen chemische stof is waar inderdaad weinig aan verandert na verloop van tijd (wat overigens niet geldt voor de hulpstoffen) maar een plantenextract, waarvan de werking inderdaad op een gegeven moment achteruit gaat. Bovendien zitten er verschillende voedingsmiddelen als hulpstof in, die na verloop van tijd ook achteruit gaan.

Nartuurlijk is er een kans dat het medicijn nog werkzaam en bruikbaar is, maar beter is met je gezondheid geen risico's te nemen. Met pillen is de kans op bederf wel veel kleiner dan met zalf of drankjes (die moet je echt niet na de aangegeven periode gebruiken met het oog op schimmels en bacterieen) maar toch kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. Tenslotte kosten ze de wereld niet.

Voor gewone levensmiddelen met een uiterste houdbaarheidsdatum - en zelfs enkele met een tht-datum - geldt : gebruik je ogen, neus en vingers. Die vertellen je snel genoeg of er iets mis is of niet, en de data zijn erg ruim gekozen, rekening houdend met het niet in optimale omstandigheden bewaren door de consument. Maar bij medicijnen kunnen we op die manier de 'versheid' niet vaststellen. Liever geen risico nemen dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb suplementen arcocaps natuur producten ,kan ik die wel nemen ,na datum,en kh3 ook?