Wat voor medicijnen bestaan er tegen kattenallergie?

Mijn broer is allergisch voor katten, maar een kennis van mij zegt dat ze medicijnen gebruikt, en dat ze prima werken! Ik zou graag willen weten welke medicijnen dat zijn. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
23K

Antwoorden (1)

Medicijnen die de allergische reactie kunnen onderdrukken bevatten antihistaminica:

Azaron® (tripelennamine)
Fenistil® (dimetindeen)
Zyrtec® (cetirizine)
Aerius® (desloratadine)

Het zijn geen wondermiddelen en hoe minder blootstelling hoe beter.

In bijgaande bron ook een groot aantal tips die jij kunt uitvoeren om een bezoek vsn je broer aangenamer te maken:

- zuigen met hepa filter
- dweilen
- kat naar buiten bij bezoek
- uv of hepa filter gebruiken
- luchten
- hypoallergene kat nemen
- kunststof of leren banken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Vermeld dan wel dat je van antihistaminica erg slaperig wordt en dat uren kunt blijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed antwoord, maar als je broer hier erg last van heeft (en zelf katten heeft), dan kan hij bij de huisarts ook een injectie krijgen tegen de allergie, dat werkt een jaar en wordt vergoed door de zorgverzekering. Mijn zoon heeft hier prima resultaten mee, ook tegen kattenallergie.
Wel een plus voor jouw antwoord.
tinus1969
9 jaar geleden
Precies, ga met huiarts praten. Er zijn diverse opties, overigens is een perfecte oplossing niet gegarandeerd. Ik ben overigens benieuwd wat voor injectie crea bedoelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet de naam niet en mijn zoon is op vakantie :( Hij heeft dit voor het eerst in Turkije gekregen van een arts daar en nu krijgt hij ze in Nederland ook, maar wel onder een andere naam.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Mijn nicht heeft een half jaar bij ons in huis gewoond. Zij heeft ook katten allergie. Zij kreeg ook injecties van de huisarts. Deze hielp voor een maand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooie aanvullingen. Wellicht ten overvloede: de medicijnen op de markt onderdrukken de reactie, geen wondermiddel en je immuunsysteem blijft wel geprikkeld. Het kan daarom voor korte tijd (maand - jaar) een op oplossing zijn. Daarom geef ik ook opties die je hebt om de hoeveelheid allergeen (lees kattenharen) te verminderen.