Als je een tijdje Lorazepam gebruikt hebt heeft Valeriaan dan nog effect?

Om rustig te worden,ik merk er niet zoveel van.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (2)

Eens je lichaam gewoon is aan Lorazepam zal het moeilijk worden op valeriaan over te stappen daar dit toch een minder zware werking heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zou eerst een hele tijd met Lorazepam moeten stoppen zodat het lichaam ontwend is.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht al zoiets eigenlijk.
Valeriaan is dus gewoon niet sterk genoeg dan.
Mijn huisarts wil dat ik probeer af te bouwen met de Lorazepam.
Er zijn maar weinig medicijnen die snel werken en wanneer je lichaam én geest langer Lorazepam gehad heeft zal het daar ook aan moeten wennen om het niet meer te krijgen. Of het effect heeft Valeriaan te slikken is niet zo snel te beoordelen, ook omdat de oorzaak niet bekend is en misschien niet aangepakt wordt. Het kán dus effect gaan krijgen, maar dan is het sowieso (ook met lorazepam) zaak om naar de oorzaak vd klachten te gaan kijken. Dit kan op veel manieren, kies welke bij jou past en voel daarbij wat goed voelt. Zowel regulier als complementair is veel mogelijk. Niet onderdrukken met medicatie is mijn advies.