Is het libido voor altijd weg na gebruik van anti depressiva?

Ik heb 4 jaar non-stop anti depressiva gebruikt, en ik begreep dat dat een flinke libidokiller kan zijn. Nu ben ik 2 maanden gestopt na zeer langzaam afbouwen, mijn libido is nog steeds 0.0 .. Kan het zijn dat dit nooit meer terug komt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Uit het artikel van Lareb blijkt volgens een bericht vorige week in de Volkskrant dat gebruikers na het stoppen van antidepressiva nog jaren een minder libido kunnen merken, met name bij SSRI’s (selectieve serotonine-heropnameremmers), schrijft Lareb. De klachten waren nieuw: de ex-patiënten die de klachten aan Lareb meldden, zeiden dat ze voor het gebruik van de SSRI’s geen last hadden. Naar schatting gebruiken in Nederland 600.000 mensen SSRI’s.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan inderdaad zijn dat het nooit meer terug komt helaas. Dit is wel verschillend en niet alleen afhankelijk van duur van gebruik, ook per persoon. Het gevoel is geblokt door de AD en ook het libido dus. Je kunt wel opnieuw leren voelen, echt voelen en dus ook op dat gebied. Vanzelf terugkomen kan, maar ook vaak niet. Bv met emotioneel lichaamswerk.