Beste , ik heb onlangs een kleine scheur bij de kniebanden. Welke zalf of gel zou mij aanraden tussen Arnica, Traumeel en Voltaren ??

Natuurlijk bij de bezoek aan de huisarts heeft toch een spuitje ( cortisone , vermoed ik ) gegeven om de pijn te verzachten .Ik neem ook 1 keer per dag Diclofenec.Heeft mij een volle week rust ( niet werken , dus).Ik zou graag dus weten welke van deze bovenvermelde (of er is nog een ...nog beter ?) zal/gel dat zijn doeltreffende .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Arnica en Traumeel zijn beide homeopatisch, dus daar moet je maar net in "geloven". Voltaren emulgel bevat diclofenac, maar de werking van het aanbrengen van diclofenac op de huid is ook nooit aangetoond.

De gels hebben wel een verkoelende werking, waardoor het tijdelijk wat verlichting kan hebben, maar verwacht geen wonderen.
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad plusje.
Voltaren emulgel bevat zoals bamibal al zegt ook diclofenac. De diclofenac in de voltaren komt wel degelijk in het bloed aan, maar in veel te lage dosering om enig effect te kunnen geven. Flink smeren met voltaren geeft ongeveer 1% van de hoeveelheid diclofenac in het bloed vergeleken met het nemen van 1 tablet van 50mg. Overigens is 1x per dag wel erg weinig om de diclofenac te nemen. Van de tabletten met gereguleerde afgifte (tabletten van 75mg) is 2x daags, en van de normale tabletten (50mg of 100mg) 3x daags, de normale dosering.

Andere antwoorden (1)

Inderdaad, het vorige antwoord heeft een punt : of je homeopathie neemt of allopathie is een keuze.
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met arnica bij dergelijke klachten. Niet alleen uitwendig, maar ook mits inname van arnica D6. Arnica helpt bij heel wat fysieke klachten (6x3 korrels nam ik laatst bij lumbago).
Maar wat vooral heel belangrijk is, is dat je de aanwijzingen volgt van je arts wat betreft de mate waarin je je knie mag bewegen, bandage enz.... Anders mag je zalf smeren tot je een ons weegt, het zal niet helpen.
Verder kan je eens dieper gaan kijken. Het verband tussen lichaam en geest wordt door de geneeskunde meer en meer erkend. Om dit verband te kennen, kan je in jezelf gaan kijken of je de laatste tijd te maken hebt gehad met één of andere situatie waarin je bv. je "knie stijf" moest houden. (oude gezegden hebben vaak een diepere grond). Een knie wordt namelijk vaak gelinkt aan flexibiliteit, dus het vermogen om flexibel met de uitdagingen van het leven aan te gaan. Knie stijf houden is ook : niet toegeven. Dat kan zowel te maken hebben met een innerlijke toestand (bv. dat je jezelf hard onder druk zet om in alle situaties "je knie stijf te houden") als met een uiterlijke situatie (dat je bv. koppig bent in ruzies, of juist koppiger zou willen/moeten zijn). Kijk eens op http://books.google.be/books?id=jI_lQbK0_ZsC&pg=PA68&lpg=PA68&dq=je+knie+stijf+houden+betekenis&source=bl&ots=gDIpWJ8jb4&sig=BBFlQfjaWand7bXcqXe8HyWoRSI&hl=nl&sa=X&ei=6LH5UsuOPKv07AbFqYHIBA&ved=0CC8Q6AEwAA#v=onepage&q=je%20knie%20stijf%20houden%20betekenis&f=false.
Het gaat hier wel over kinderen, maar de uitleg is toch heel relevant.
Traumeel is eerder een ontstekingsremmer voor verrekkingen en verstuikingen, en bevat trouwens ook heel veel Arnica (D2). http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120608_00177997
Beide middelen (Arnica en Traumeel) zijn goed om altijd in huis te hebben.