Mag ik een andere apotheek nemen?

Ik ben IZA verzekerd. Mijn huisarts zit naast mijn apotheek. Echter, deze apotheek levert geen pants van TENA. Die van TENA bevallen veel beter dan die van die apotheek. Ik werd doorverwezen naar een andere apotheek. Echter, binnenkort schrapt die apotheek TENA pants. Ik zou daarom graag naar een apotheek gaan die die TENA pants wel levert. Mag dat? En mag ik alles betrekken van die apotheek of alleen die TENA pants?

10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik haal medicijnen e.d. soms bij de ziekenhuisapotheek en soms bij mijn eigen apotheek. Nog nooit problemen gehad met wat voor instantie dan ook.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik ben een tijd terug ook van apotheek overgestapt. Kwam voor mij beter uit. Ik ging eerst naar de apotheek die naast mijn werk zat, was handig, vlug in de pauze even medicijnen halen. Toen ik daar weg ging ben ik overgestapt naar de apotheek die naast de dokter zat. Geen probleem, gewoon even aangeven bij je oude apotheek. Dan kunnen zij jou dossier doorsturen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aanvulling op mijn eerdere reactie: ik heb beide apotheken toestemming gegeven om mijn gegevens met elkaar uit te wisselen zodat een goed overzicht van het medicijngebruik gewaarborgd is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook een deel van je chronische medicijnen bijv via een online apotheek laten lopen.
Misschien kun je daar eens overleggen hoe en wat.
en de rest van je (spoed) med gewoon via die apotheek laten lopen
keurtjes enz.
ken meerdere die dat doen. Optie twee
je gaat aan tafel met de apotheker
Je zegt dat je product niet fijn vind, en of het mogelijk is om voor jouw een andere merk te bestellen. Dat heb ik ooit ook gedaan met een medicijn moeilijk moeilijk moeilijk. Maar uit eindelijk was het allemaal zo geregeld.
Misschien kost die tena niet eens meer dan is het probleem veel minder groot.
Zeg wat je op je hart ligt.
En dat je het wel hebt geprobeerd.

Antwoorden (2)

Persoonlijk zou ik niet weten waarom je niet naar een andere apotheek mag gaan. Ik zie daar het probleem niet van. Echter kan het wel zijn dat de zorgverzekeraar met bepaalde apotheken afspraken heeft gemaakt. Dat moet je dan wel even checken.

Tevens kan het zijn dat de TENA pants niet door je zorgverzekeraar vergoed worden omdat er een goedkopere variant is. Dit kan per zorgverzekeraar per jaar verschillen.

Als je overstapt, moet je wel opletten dat je historie naar de volgende apotheek mee genomen wordt (mits je dat wil natuurlijk). Dan kunnen de nieuwe apothekers kijken of met nieuwe recepten er moeilijkheden zijn vanwege je (medicijn)historie.
10 jaar geleden
Ja hoor,ik heb dit ook gedaan zonder vooraf met mijn zorgverzekeraar te overleggen want zover ik weet is dit op apotheken niet van toepassing.
Je dient wel je zorgpasje bij je te hebben zodat men je daar in kan schrijven en de kans is aanwezig dat je bij een recept dat je al gebruikt de eerste keer niet het volledig aantal krijgt dat de huisarts heeft voorgeschreven omdat je een nieuwe klant bent.