Het is de meest gebruikte pil. Dus ja deze geeft goede resultaten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, uit eigen ervaring weet ik dat deze pil betrouwbaar is. Ik gebruik hem al 8 jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is één van de meest betrouwbare pillen.
Echter: het belangrijkste is de gebruikster. Zij dient de pil (deze maar ook andere merken) iedere dag rond hetzelfde tijdstip in te nemen. Je mag maximaal 12 uur te laat zijn met innemen.
Extra informatie:
Als je met de pil begint op de eerste dag van je menstruatie, beschermt hij meteen, op een ander tijdstip dan is hij na 2 weken betrouwbaar.
Het is gebruikelijk om na 21 dagen een stopweek in te lassen, waarin een onttrekkingsbloeding optreed. Deze week kan je ook overslaan of korter maken, echter maak de stopweek beslist nooit langer dan deze 7 dagen.
Heb je de pil vergeten in de eerste week na de stopweek, dan is hij niet betrouwbaar. Als je sex gehad hebt moet je de morningafter pil halen.
Bij meerdere keren per maand vergeten is hij ook niet meer betrouwbaar.
Ook als je dairree hebt gehad of hebt overgegeven in de 12 uur na inname, moet je gedurende 2 weken aanvullend een ander voorbehoedmiddel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Microgynon is een anticonceptiepil die wordt gebruikt om zwangerschap te voorkomen. Een combinatiepil biedt betrouwbare bescherming tegen zwangerschap, op voorwaarde dat de pil correct wordt ingenomen, zonder dat een pil wordt vergeten.

Als je het dus correct gebruikt moet het een zwangerschap voorkomen.