Heeft damiaanpillen nadelen voor de gezondheid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Amadea
10 jaar geleden
Wat bedoel je daarmee? Pillen die zijn voorgeschreven door het AZ Damiaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plaats een link bij je vraag, welke pillen je bedoeld. Voor zover ik weet bestaan er geen pillen met de naam Damiaan.
Ritsuka
10 jaar geleden
wat voor pillen zijn dat?
burgos
10 jaar geleden
Nog nooit van gehoord.,
Verklaar je nader.

Het beste antwoord

In dit geval gaf de verkeerde benaming grote moeite om het te vinden. Het blijkt te gaan om Damiana. Dat is een plant die gedroogd wordt verkocht in smartshops.
Damiana geeft een ontspannen, mild cannabis-achtig effect. Bij vrouwen zou het menstruatiekrampen verlichten. Volgens sommigen zou het ook seksueel stimulerend werken, maar daar is geen bewijs van. Er zijn nog geen klinische studies verricht naar de stof in Damiana die dat effect bij mensen zou hebben.

Damiana kan gerookt worden of gedronken als thee. Als je Damiana rookt is dat schadelijk voor je longen. Er zijn geen aanwijzingen gevonden die er op duiden dat het giftig zou zijn. Als je niet wil dat je longen schade oplopen, kun je Damiana beter drinken als thee.
Damiana heeft een mild hypoglykemische werking, en wordt daarom niet aangeraden aan mensen met diabetes of die een schommelende of een te lage bloedsuikerspiegel hebben. Damiana kan de de capaciteit van het lichaam om ijzer op te nemen verminderen. Het gebruik van dit kruid moet daarom worden gecombineerd met een verhoogde inname van ijzer.

Kennelijk wordt in België Damiana ook toegevoegd aan libidopillen. Maar er is dus geen bewijs dat het effect heeft.
Amadea
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
wow, goed gevonden. Ik kon dat echt niet raden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+, Alleen al voor het ontdekken van welke pil er bedoeld wordt, ook een waardevol antwoord overigens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plus! het is inderdaad Damiana. Heb hier zelf een pond van dit kruig liggen (gekocht bij van der pigge in haarlem). Begrijp niet waarom ze het bij de smartshop zo duur verkopen, want het heeft geen vreemde effecten op je lichaam, behalve dat het me inderdaad fantastisch helpt bij menstruatiepijn; het ontspant en je wordt er slaperig van.
burgos
10 jaar geleden
amadia je ben knap bij de pinke hoor.
Had het hele internet afgezocht, niet gevonden.
Jammer kan je geen 7x plus geven. Ha ha