Ik wil de pil doorslikken, maar heb het recept niet kan het zonder?

Ik heb vaak eerder de pil opgehaald bij de apotheek en vroeg me af of het nu mogelijk is om zonder op te halen, zo nee, wat is een andere manier/medicijn waarmee ik ongesteld zijn kan uitstellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, je kan de pil bij bestellen zonder recept, breng gewoon het lege doosje met de sticker waarop je gegevens staan naar de apotheek en je krijgt een nieuw doosje maandag of als het op voorraad is, gelijk mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meen je dat? Dat een apotheek dat zo maar meegeeft als je
een doosje laat zien?
Dat zou ik heel raar vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, is niet raar momo....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor, de pil is een herhaalrecept.
Hier is mijn apotheek open op zaterdag en ik kan gewoon een nieuwe voorraad bestellen. Geen probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Hier is mijn apotheek open op zaterdag" Mazzelaar! Hier moeten we dan 12 km verderop. Vind je 't erg als ik daar wat jaloers op ben? ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan ben je er achteraf gaan wonen Lies.
Hier zitten wel 4 apotheken binnen een straal van 5 km.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ik zonder herhaalrecept
zomaar een doosje medicijnen mee krijg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Momo, dat ligt aan de pil, de anticonceptiepil mag je vaak gewoon herhalen, ik hoef het doosje niet eens mee te nemen, staat in de computer. Je moet wel naar je eigen apotheek gaan natuurlijk. Of de vraagsteller het ook mag ligt er vaak aan hoe vaak er al herhaald is, bij de eerste keer herhaling willen sommige huisartsen je zien of in ieder geval dat je dat nog telefonisch doet bij de assistente.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook sterkere medicijnen zoals bèta blokkers krijg je zo mee. Doosje inleveren en 2 werkdagen later ophalen.