kun je chiazaad eten in combinatie met pillen tegen de hoge bloeddruk?

Toegevoegd na 1 uur:
wat gebeurt er als je chiazaad in combinatie met pillen tegen de hoge bloeddruk gebruikt? wat wordt bedoeld met contra indicatie, wordt de bloeddruk dan (nog) hoger?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14K
Ritsuka
10 jaar geleden
Chia zaad heeft volgens mij geen werking op de bloeddruk, of op medicijnen.
Wel zorgen dat je ze weekt voordat je ze eet, ik doe ze zelf altijd in mijn yoghurt, en zet dat een nacht in de koelkast.

Het beste antwoord

Ja, dat kan:daar chiazaad de bloeddruk wat kan verlagen zou het eventueel kunnen dat je je bloeddrukverlagende medicatie wat kan verminderen,controleer daarom regelmatig je bloeddruk:
Chiazaad heeft een bloedverdunnende en dus bloeddrukverlagende werking. Daarom is er een contra-indicatie met bloedverdunners, bloeddrukverlagers en vochtafdrijvende medicijnen. Dit betekent dat je bij gebruik van deze medicijnen chiazaad niet moet gebruiken. Kijk eens of je in overleg met je arts de bloeddrukverlagers kunt afbouwen en gebruik van chiazaad kunt opbouwen. Chiazaad is natuurlijker voor je lichaam dan medicijnen.

Pas dus ook op als je een te lage bloeddruk hebt; ook dan is chiazaad niet geschikt voor je.

Toegevoegd na 50 minuten:
Een andere vervelende eigenschap van Chiazaden is dat langdurige dagelijkse inname van Chiazaden in redelijk grote hoeveelheden kan leiden tot verslaving. Chiazaad bevat immers veel stimulerende stoffen. Sommige van deze stoffen stimuleren de gezondheid, maar ze kunnen ook een licht verslavende werking hebben.

Toegevoegd na 2 uur:
normaal zou je de dosis van je bloeddrukverlagende medictie moeten kunnen verlagen daar chia bloedruk verlagend werkt,maar zou dit toch maar doen mists grondige controle van je bloeddruk,hierbij is het gebruik van een eigen bloeddrukmeter handig.
fremar
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Is dat zo? Mijn bloeddruk is meestal wat aan de lage kant, maar ik vind chiazaden wel lekker. Neem maar iets van 1 eetlepel per dag, geld het dan ook al?
fremar
10 jaar geleden
Je zou eens kunnen vergelijken door een paar dagen geen chia te nemen,maar ik denk dat het weinig verschil zal uitmaken.
Ritsuka
10 jaar geleden
Heb geen bloeddruk meter hier, dus zal niet veel uitmaken denk ik.