Hoe moet ik het schema van medicijn inname wijzigen in verband met wisseling van zomertijd naar wintertijd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
ronron1212
10 jaar geleden
Hoezo aanpassen?

Antwoorden (2)

Om het zeker te weten, kun je dat het beste aan je arts of apotheker vragen. Bij de meeste medicijnen zal een uurtje verschil geen kwaad doen, en kun je gewoon je normale schema aanhouden, dus gisteren om 10 uur, vandaag ook om 10 uur. Durf je dit niet, of twijfel je eraan, neem dan even contact op met de weekend arts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Ja, lijk mij ook het beste
Gewoon de nieuwe tijd aanhouden. Jouw biologische klok moet een paar dagen wennen, maar dat maakt niets uit voor de medicijnen. Het gaat gewoon om het ritme.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana... Dit is een incorrecte bewering. Bij sommige aandoeningen kan het van levens belangzijn om je medicijnen op een vast tijdstip in te nemen. En zelfs een uurtje verschil kan dan uit maken.
Ivana
10 jaar geleden
Ik zeg dit, omdat ze in het bejaardenhuis meteen bij alle patiënten de nieuwe tijd aanhouden.