ik ben kanker patient en gebruik Tamoxifen,wil xtc gebruiken kan dat kwaad samen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt me sowieso niet verstandig om aan extasy te beginnen bij een behandeling voor kanker. Mocht je dit toch willen gebruiken, dan zul je dit toch echt samen met je arts moeten bespreken. Je arts kan je niets verbieden, maar weet toch wel wanneer de extasy de behandeling verhindert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt allemaal heel logies,voor mensen die nog nooit gebruikt hebben is deze vraag al helemaal niet te begrijpen.Toch kan ook mens goede doen om eens te proberen,wel met mate.Als iemand in de molen zit zo als ik,even genieten waarom niet denk ik dan.Jammer niemand antwoord hier voor me heeft
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je wil een lichaam dat al verzwakt is door het vechten tegen de kanker, vergiftigen dmv xtc erin te stoppen.
Ik snap dat je het wil proberen. Maar lijkt mij verstandig te wachten totdat je lichaam weer een tijdje 100% gezond is.
Rieneke1
10 jaar geleden
mobie, weet je wel dat je een jaar of 7 aan de tamoxifen en soortgelijke middelen vastzit? Deze middelen vangen hormonen af, het lijkt me dat je best eens iets mag gebruiken ernaast, het zit elkaar niet in de weg?
Maar ik ben niet deskundig.
Heb nog maar even geduld fredwilma, er komt hopelijk nog deskundig antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja klopt moet ze vijf of langer nemen,alvast bedankt voor jullie reactie,s

Antwoorden (2)

Beste,

mijn moeder gebruikt Ook tamoxifen alleen als na behandeling Ik weet niet hoe het bij jou zit? Mijn moeder slikt 1 pil per dag in principe zou de combinatie geen kwaad kunnen Ik zou alleen zeggen laat er 10 a 12 uur tussen zitten ( eerst de tamoxifen en daarna de xtc) Ik neem aan dat jezelf de gevaren weet van het gebruik van drugs. Bij erge verschijnselen ( behalv er hallucineren en extreem druk ) zou ik wel een dokter inschakelen of zorg dat er 1 iemand bij je is die clean blijft. Maar de antwoord op je vraag is nee dat kan geen kwaad
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar is niet zo makkelijk een antwoord op te geven; zoals zo vaak bij kankerbehandelingen moeten er verschillende zaken tegen elkaar afgewogen worden.
Het is niet zo, dat de XTC volledig onschuldig is.

Tamoxifen heeft zelf natuurlijk zijn effect op de kankercellen. Tamoxifen wordt door het lichaam afgebroken, een van de stofjes die daarbij vrijkomen is endoxifen. Endoxifen is wat wij noemen een "actieve metaboliet" hetgeen inhoudt dat het ook een werking op de kankercellen heeft. Endoxifen is in dit opzicht zelfs een zeer actieve metaboliet; het heeft een sterke werking soms zelfs een sterkere werking dan de tamoxifen zelf.
Als we het hebben over de werking van Tamoxifen, dan bedoelen we dus eigenlijk de gezamenlijke werking van tamoxifen en endoxifen.

Om deze omzetting mogelijk te maken bevindt zich in de lever een belangrijk enzymsysteem, het CYP2D6. Probleem is nu dat de XTC de werking van dit enzymsysteem tegengaat. Na inname van XTC wordt er dus minder endoxifen gevormd en dus gaat de werking van de tamoxifen achteruit.

Nu zal dat bij een sporadische inname niet zo heel erg zijn, maar bij regelmatige inname kan dat zeker wel een probleem gaan vormen. Waar de grens dan ligt kan ik niet aangeven. Als de werking van tamoxifen teveel tegengewerkt wordt dan krijgt de kanker dus een steeds grotere kans om weer te gaan groeien.
Aan de andere kant kan ik me zeker ook voorstellen dat het veel waard is om u zo af en toe weer wat beter te voelen. Dit moet dan wel afgezet worden tegen de mindere werking. Dit is een afweging die alleen uzelf kunt maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Waardevol antwoord, dikke plus!