Hoe kan ik zorgen dat mijn adhd medicijnen sneller uitwerken als ik ze niet meer nodig heb?

Als ik bijvoorbeeld moet leren voor school of toetsen maak gebruik ik altijd dexamfetamine omdat ik me anders niet kan concentreren maar als ik daarna klaar ben werkt het nog en dan heb ik ook nog steeds last van mijn bijwerkingen zoals slapeloosheid, trillen, geen eetlust en ik wil graag met mijn vriendin afspreken maar dan is het ook vervelend dat ik een erge droge mond enlippen heb en er komen dan altijd van die velletjes op mijn lippen enzo en dat is natuurlijk ook niet lekker tijdens het zoenen en ik krijg dan ook minder snel erecties dus dan zou ik graag gewoon willen dat het uitgewerkt was. Welke dingen kan ik hiervoor doen? Ik probeer veel te eten maar daar moet ik wel veel moeite doen en ik drink ook veel voor mijn droge mond maar vanwege mijn medicijnen moet ik dan ook weer na 10 minuutjes naar de wc, zijn er nog meer dingen die ik kan doen? Is er bijvoorbeeld nog speciaal eten dat het afbraakproces kan versnellen?(ik noem het even afbraakproces maar als ik het goed heb worden door dit medicijn ook de enzymen die dopamine, noradrenaline en een klein deel serotine heropemen geremd of er word meer aangemaakt)
Bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ohja, ik weet het weer. Methylfenidaat (ritalin), dat ik hiervoor gebruikte, remt de afbraak van noradrenaline en dopamine. Dexamfetamine bevorderd de afgifte van deze twee neurotransmitters. Als ik het goed heb heeft dex ook een kleine invloed op de aanmaak/afgifte van serotine, waarvan het mij lijkt dat ik daardoor ook minder snel erecties krijg als ik het heb gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je last van het middel of de dip die het veroorzaakt?
(dat geldt ook bij kleine hoeveelheden) Onderstaande stukje gaat over gebruik als drugs, onderaan een paar dingen waar je verder naar zou kunnen kijken:
http://www.drugsinfo.net/uitjebol/speed.htm nog een tip waar je deze vraag zou kunnen stellen:
http://drugsforum.info/speed/dexamfetamine-fantopic-t4836.html
veel (gevaarlijke!!) kennis, ook van AD(H)D-ers. topic loopt al lang, maar is nog actief.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ben ik nu heel dom als ik vraag of het zou kunnen helpen om minder te nemen? i.p.v. een hele pil bijvoorbeeld een halve?
Of zou dat niet werken?

Antwoorden (2)

Deze medicijnen blijven nog heel lang -weken zo niet maanden- in het bloed, dus even oplossen in een paar uurtjes kan niet. Het is onmogelijk het afbraakproces te versnellen, dat is trouwens zinloos. Ook met emmers water spoel je het spul niet uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt er niet voor zorgen dat dexamfetamine sneller raakt uitgewerkt. Niet door eten, niet door medicijnen; het is niet mogelijk om het sneller uit je lichaam te krijgen, behalve dan door te wachten en je lichaam zijn werk te laten doen. Dexamfetamine wordt deels door enzymen in de lever omgezet en deels onveranderd met de urine uitgescheiden.