Mag mijn huisarts na mijn 18 de een vervanging van concerta voorschrijven ?

Ik ben tot mijn 18 de onder behandeling geweest van een kinderarts.Deze schreef vanaf van 8 ste concerta voor . Echter heb ik nu zoveel last van de bijwerkingen dat ik een alternatief wil probreren ?
Mag een huisarts je hierbij helpen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Natuurlijk. Medicijnen voor een kind werken anders dan die voor een bijna-volwassene. Vraag het de huisarts, misschien is het middel helemaal niet meer nodig, of andere dosis of een geheel ander middel. Meer kunnen wij als leek je ook niet melden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor, een huisarts is een volwaardig arts en mag dus elke medicatiewijziging doorvoeren, die hij/ zij nodig acht. Zeker als je het er zelf ook mee eens bent, dan staat niets jullie in de weg om alternatieven uit te proberen.
Als je dus naar de huisarts gaat en dit voorlegt en de huisarts ziet ook reële alternatieven, dan is er dus geen probleem.