Zijn er mensen die ervaring hebben met Colex Klysma 133 ml? Hoe breng of hoe laat ik deze het makkelijkste inbrengen? Zitten er nare bijwerkingen aan?

Ik heb van de huisarts een klysma (Colex 133 ml) gekregen omdat ik allemaal harde ontlasting vast heb zitten wat ik er niet uit krijg.
Ik ben de kleine klysma tubetjes gewend zoals Microlax en Norgalax.
Maar Colex is een redelijk grote hoeveelheid vloeistof in een flesje dat je na het inbrengen helemaal leeg moet knijpen.
Omdat deze Klysma zoveel groter is als dat Microlax of Norgalax is ben ik bang dat ik me er heel erg slecht van ga voelen en daarom durf ik het niet zo goed te nemen.

- Zijn er mensen die ervaring hebben met deze klysma?
- Hoe breng ik deze het makkelijkste in? (Of ik laat hem inbrengen)
- Hoe snel werkt deze klysma?
- Zitten er vervelende bijwerkingen aan?

Omdat ik maar 1 los flesje Colex heb gekregen om uit te proberen of dit beter werkt dan de Microlax en de Norgalax zijn ze volgens mij vergeten om de bijsluiter erbij te doen, want deze zat er dus niet bij kwam ik dit weekend achter, vandaar mijn vragen. Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen over de Colex klysma.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Het enige dat anders is dan Norgolax of Microlax is de hoeveelheid, het is niet zo dat dit middel gigantisch veel heftiger laxeert. Dan zijn sommige laxeerpillen of drankjes die je oraal moet innemen nog weer heftiger. Het middel werkt nog steeds alleen op het laatste gedeelte van de darm, wel komt de vloeistof wel wat verder in je darm dan bv Norgolax. Er is niet veel reden om je zorgen te maken dat je je erg naar gaat voelen, temeer omdat je laxeermiddelen al gewend ben en dit middel ook alleen op eht onderste gedeelte van de darm werkt.

Toegevoegd na 26 seconden:
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Colex.aspx?mId=10704&rId=929

Toegevoegd na 4 minuten:
Je moet het dus liggend op je linker zij inbrengen! Eerst even in warm water leggen zodat het ongeveer op lichaamstemperatuur is. Beetje vaseline aan de punt zo nodig.
Werkt vaak al binnen 5 minuten, let op die vloeistof is waterdun dus loopt er ook erg makkelijk uit!