Mag een huisarts antipsychotica voorschrijven als je om iets kalmerend`s vraagt?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik vroeg 2 weken geleden om iets kalmerend`s en ik krijg Quetiapine dat is voor mensen die schizofreen zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas wel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hangt ervan af waarom je iets kalmerends wil
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat ik zo opgefokt rond liep wilde ik wat kalmerend`s hebben
Ivana
10 jaar geleden
Als je opgefokt rondloopt kan je jezelf ook kalmeren door je ademhaling op een juiste manier te gebruiken. In de meeste gevallen heb je dan helemaal geen medicijn nodig.
Lees het boekje van Bram Bakker en Koen de Jong (arts en psychiater/sportleraar) : Verademing
ISBN 978 94 91729 00 3
Dit boekje is een geweldig hulpmiddel bij Burn-out, Depressie en Verslaving. Voor gewoon tijdelijk over je toeren zijn helpt het zeker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lol Ivana lezen is zo en zo niet mijn sterkste kant en ben klaar met al die goedbedoelde oefeningetjes, heb niet voor niks een pilletje gevraagd.
Ivana
10 jaar geleden
Ik dacht omdat je twijfelde over je medicijn, dat je blij zou zijn als je het zonder medicatie kon klaren. Dit is trouwens het enige boek wat heel in het kort een verklaring geeft waarom goed ademhalen zoveel kan oplossen. Zo moeilijk is dat niet, het is even een weet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik twijfel inderdaad aan de soort medicijn dat mijn arts heeft voor geschreven ja, een antipsychotica is een zwaar middel + niet het eerste waar je aan denkt als je om iets kalmerend`s vraagt. Tevens heb ik al diverse oefeningen voorgeschreven gekregen waar ik niets mee opschoot of kon volhouden (ja geen discipline lol), ondanks dat waardeer ik je met meedenken.

Het beste antwoord

Ga terug naar je huisarts als je twijfelt over de medicatie. Je huisarts kent je verhaal en je verleden, waardoor hij/zij in staat is een juist medicijn voor te schrijven. Een huisarts mag medicatie voorschrijven, dus ook dit. Dit is een zwaar middel om te helpen kalmeren. Waarom je huisarts dit voorgeschreven heeft, kan ik niet verklaren, maar je huisarts waarschijnlijk wel. Ga maandag terug om je twijfels te vertellen en te vragen waarom je juist dit hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks crea zal hem zeker spreken na het weekeinde
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een huisarts mag deze middelen wel inzetten als kalmeringsmiddel, maar het is te zwaar om mee te beginnen, naar mijn mening. Lees de tweede link, als je dat nog niet gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Yup de 2de link is een mooie kan ik ook ervaringen van andere mensen bekijken. Thanks :)))

Andere antwoorden (1)

Quetapine word tegenwoordig ook vaak voorgeschreven als iets om tot rust te komen,de reden hiervoor is meestal dat dit product niet verslavend werkt,in tegenstelling tot de tranquilizers(temesta,valim e.d).men moet wat leren afstappen van het gedacht dat je een anti-psychoticum krijgt en dat dit enkel voor schizofrenie is.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
met alle respect maat maar elke medicijn dat je gebruikt en je niet zomaar mag stoppen omdat je misselijk of slaapgebrek kan krijgen of wat dan ook, is in mijn ogen een teken van verslaving. Integendeel van een antbiotica die je gerust een langere tijd kan gebruiken en zomaar kan stoppen als de keur afgelopen is. Dus dat men af moet stappen van een idee, na het lezen van een bijsluiter, gaat niet op. Tevens word dit middel ook voor geschreven als slaapmiddel dus waar zit het niet verslavende punt van u in deze??
fremar
10 jaar geleden
Soms is een medicijn een noodzaak en is het kwestie van het minst schadelijke voor die persoon te geven,en ja als men kan zonder is dit zeker het beste,maar soms kan men niet anders.