Welke stofverschillen zitten er in de epipen en de anapen?

Mijn apotheker vertelde mij dat ik specifiek de anapen moest geleverd krijgen. Dit had de specialist er opgezet toen de tijd.

Om dat er problemen met deze pennen zijn vroeg ik over te stappen naar een ander merk, mevrouw dat mag u niet de precieze rede kon ze niet vertellen.

Waarschijnlijk zit er een vulstof in de epipen waar u niet tegen kan.

Wat zijn de verschillen dus in stoffen in de anapen en de epipen buiten de houdbaarheid?

Welke gestudeerde kan mij dit vertellen.
Kan het mijn specialist niet vragen omdat ik daar niet meer onder behandeling sta.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De apotheker weet dat toch ook?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies! Hoezo kunnen ze de precieze reden niet vertellen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee dat vonden ze te lastig.
geen tijd enz druk druk druk. Daarom wel mijn vraag en kan het niet vinden op internet zelf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan hadden ze aan mij een hele slechte gehad. Ik betaal genoeg zorgverzekeringspremie om uitleg te krijgen! Zijn ze nou helemaal gek geworden?

Het beste antwoord

In beide pennen zit adrenaline alleen wordt op de site van de anapen niet specifiek adrenaline als werkzame stof vermeld, maar epinefrine. In de medische encyclopedie staat bij epinefrine ook = adrenaline. In hoeverre er verschil is moet een deskundige zeggen.

EpiPen
De werkzame stof in EpiPen is adrenaline.

Adrenaline is een lichaamseigen stof die vaatvernauwend werkt.

Artsen schrijven het voor om te gebruiken bij een levensbedreigende acute allergie.

AnaPen
Bijsluiter geneesmiddel: AnaPen
Met of zonder recept?
Recept-medicijn

Dit medicijn is uitsluitend op recept verkrijgbaar (= UR-geneesmiddel).
Registratienummer (RVG-nummer)

RVG 31435-6 RVG 108932
Werkzame stof

Epinefrine (= adrenaline)

Beide pennen hebben dus adrenaline als werkzame stof. Eventuele verschillen in werkzame stof, is een vraag die je specialist of apotheker natuurlijk moet beantwoorden. Maar omdat je daar blijkbaar niet uitkomt kun je je vraag voorleggen aan een apotheker op de apothekerssite. Zie link