Ik heb codeine voorgeschreven gekregen. Maar snel maagklachten ivm verwijderde galblaas. Kan ik omeprazol innemen ter bescherming?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
kun je beter aan je huisarts of apotheek vragen

Antwoorden (2)

Omeprazol gaat op doktersvoorschrift. Het is een goede maagbeschermer. Als je het in huis hebt heb je het waarschijnlijk van de arts gekregen en kun je het prima gebruiken. Anders eerst een arts raadplegen. Medicatie is overigens niet schadelijk maar je kan overgevoelig zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet waar hoor van dat doktersvoorschrift.
Ik heb vorige week Omeprazol gekocht bij de apotheek,staat gewoon naast de Rennies en andere maagzuurremmers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
NOOIT twee medicijnen combineren als je er toevallig eentje in huis hebt! Gevaarlijk antwoord! Eerst advies aan een arts of apotheker vragen of dat in JOUW situatie verstandig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst informeren ja! De omeprazol die je koopt is 10mg. Nou kun je natuurlijk 20 innemen maar je bent geen arts en hebt geen jarenlange studie gevolgd. Belachelijk dat het zo te koop is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op het doosje Omeprazol staat:
1 maagsapresistente tablet bevat
20 mg Omeprazol.
Dus..
Is van het merk Bayer,kost €13
voor 14 tabletten en is gewoon te koop bij de apotheek ja.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De dokter word geïrriteerd en heeft gesproken! Gewoon lekker innemen dat spul! De huisarts zit blijkbaar voor niks op zijn spreekkamer
Als je de codeïne van je arts hebt gekregen is het verstandig om hetzij met je arts, dan wel met je apotheker te overleggen voor een goede maagbeschermer. Er zijn maagbeschermers die je zonder recept kunt krijgen, maar zonder overleg met je apotheker zou ik dit niet willen aanraden. Deze weet namelijk precies wat de wisselwerkingen zijn tussen de verschillende medicijnen. Hierdoor loop je geen onnodige risico's.

Waar ik het over de apotheker heb, kun je ook apothekersassistente lezen. Deze beschikken over dezelfde praktische kennis met betrekking tot de medicatie.