Zijn de risico's van pilgebruik na een jaar gebruiken verdwenen?

Mijn huisarts vertelde dus dat als je meer dan een jaar de anticonceptiepil(bijv diane 35) gebruikt, dat je dan na een jaar gebruiken eigenlijk geen risico meer hebt. (Waar zoveel ophef over is)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is wel en geen onzin. Trombose door de pil is altijd een risico het blijft eenmedicijn ook na een jaar gebruik. De sterf gevallen die nu bekend zijn hadden minder dan een jaar de diana pil geslikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt dudeljk!