na het inhaleren van qvar salbutamol en flixotide krijg ik kriebels in me keel en moet ik hoestte hoe komt dit?

Ik neem al een aantal jaar astma medicatie in, nou nam ik net eerst qvar flixotide en kreeg ik kriebels in me keel en moest ik hoeste dus nam ik qvar salbutamol erachteraan en toen werd het nog erger. Elke keer als ik adem kriebelt het..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Hoe dat precies komt weet ik niet.
Maar je kan het beste een Aerochamber voorzetkamer gebruiken
dan krijg je niet ineens die hele dosis in je mond.
En wat ook belangrijk is dat je na iedere inname je mond goed spoelt.
Ik zelf gebruikte mijn medicijnen in poedervorm (discus)
en daar had ik altijd een hese stem van.
Nu heb ik ze allemaal in aërosol in combinatie met voorzetkamer
en heb ik nergens meer last van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier precies hetzelfde, je ademt poeder in, dat kan irriteren. Met zo'n voorzetkamer gaat dat veel makkelijker.
Het mondspoelen is om de kans op schimmelinfecties te voorkomen.