Wat doet seroquel met je?

Deze medicatie gebruik ik, maar ik vraag me af HOE het tot zijn werking komt - hoe deze medicatie werkt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

De werkzame stof in seroquel heet quetiapine

"Quetiapine behoort tot de groep atypische antipsychotica. Het vermindert in de hersenen het effect van natuurlijk voorkomende stoffen, voornamelijk dopamine en serotonine. Hierdoor nemen psychosen af."

"Het is een atypisch antipsychoticum dat een interactie aangaat met een breed spectrum van neurotransmitterreceptoren. Quetiapine vertoont affiniteit voor serotonine (5HT2)-receptoren en dopamine D1- en D2-receptoren in de hersenen. Deze combinatie van receptorantagonisme, waarbij er een hogere selectiviteit is voor 5HT2- ten opzichte van D2-receptoren, wordt geacht bij te dragen aan de antipsychotische eigenschappen en aan de geringe neiging van quetiapine om extrapiramidale symptomen te veroorzaken."
11 jaar geleden
rose
11 jaar geleden
En het wordt bij jongeren ook wel bij depressie ingezet.