welke medicijnen kan je zonder voorschrift krijgen tegen stress?

binnenkort heb ik nieuw werk en ga ik samenwonen.. dit bezorgt mij stress!! welke pillen werken en welke kan je zonder voorschrift krijgen bij de apotheek tegen stress?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
niet zomaar met pillen gaan beginnen, je kunt ook yoga doen, of sporten, of meditatie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hoort niet eens echt stress op te leveren. Gezonde stress is oke, maar daar hoor je niks aan te hoeven doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niks mis met een gezonde dosis stress. Stress maakt je oplettend en geeft energie en dat heb je vast nodig. Succes met alles.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
magnesiumcitraat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je alles goed regelt is er geen stress nodig, ikzelf ben pas geleden van het zuiden naar het noorden verhuisd, ook samen gaat wonen en ander werk. Het was vrij makkelijk geregeld. Op google is er veel te vinden wat je allemaal moet regelen, maar veel valt ook vanzelf op zn plek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je stress bij de gedachte krijgt om samen te wonen....
Moet je dan wel gaan samen wonen.
Wellicht moet je eerst gewoon op jezelf gaan wonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@mobie1980 ik krijg geen stress om samen te wonen , maar gewoon dat geregel van adreswijziging enzo :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook dat hoeft geen stress op te leveren ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dag Steffie, Als je tegen stress medicatie gaat nemen, ook al is het zonder voorschrift, ga je een bepaalde emotie onderdrukken. Deze emotie onderdrukken wil zeggen dat ze op x aantal tijd weer naar boven zal komen, onafhankelijk van welke situatie. Stel jezelf misschien eerst de vraag: "Wat maakt dat ik stress hebt of krijgt ?" Welke gedachten zorgen voor stress ? Welke factoren zijn de oorzaak van mijn stress ?
Veel mensen draaien er hun hand niet voor om om een adreswijziging te gaan doorgeven en dit alles te regelen. Wat maakt dat jou dit zo'n stress bezorgt ? Het kan zijn dat het allemaal te veel in één keer is dat je moet verwerken of plaatsen.
Ik vraag me af of jij niet heel gevoelig bent ? Gevoelige mensen hebben het dikwijls moeilijker met dingen te plaatsen en te verwerken vanwege de (te grote) indrukken die ze moeten verwerken.
Dus misschien is het wel heel normaal dat je nu stress voelt. Dikwijls is het al een hele opluchting wanneer je het kan benoemen naar je partner of je omgeving. Misschien kan je wat hulp vragen om steun bij je ouders, broer of zus, vrienden of een life-coach. Het voordeel van een life-coach is dat hij objectief is. Dat kan wel eens anders zijn voor de mensen in jou omgeving. Als mensen weten dat je last hebt van stress dan zijn ze dikwijls bereid om je te helpen. Maar pillen, ik weet niet of dat dat zo'n goed idee is. Ik heb vorig jaar een rotjaar achter de rug, met o.a. Vechtscheiding van mijn tweede huwelijk, jeugdrechtbank voor de kinderen van mijn eerste huwelijk, conflicten met mijn vader en zus, financiële problemen, mijn dochter die niet graag meer bij me kwam, mijn zoon in de pubertijd, op één maand tijd 3 boetes voor hardrijden, huiduitslag over heel mijn lichaam, nieuwe relatieproblemen, werk dat ik niet graag doe, ....
En dan ben ik waarschijnlijk nog wat kleine problemen problemen vergeten.
En weet je, ik ben er doorgeraakt. Zonder medicatie, wel met meditatie, yoga en heel hard aan mezelf gewerkt.
Ik kan je een heel mooi boek aanbevelen, "Alles heeft een reden" van Mira Kirshenbaum. Veel succes
Wim

Het beste antwoord

Dag Steffie,

Als je tegen stress medicatie gaat nemen, ook al is het zonder voorschrift, ga je een bepaalde emotie onderdrukken. Deze emotie onderdrukken wil zeggen dat ze op x aantal tijd weer naar boven zal komen, onafhankelijk van welke situatie.

Stel jezelf misschien eerst de vraag: "Wat maakt dat ik stress hebt of krijgt ?" Welke gedachten zorgen voor stress ? Welke factoren zijn de oorzaak van mijn stress ?
Veel mensen draaien er hun hand niet voor om om een adreswijziging te gaan doorgeven en dit alles te regelen. Wat maakt dat jou dit zo'n stress bezorgt ?

Het kan zijn dat het allemaal te veel in één keer is dat je moet verwerken of plaatsen.
Ik vraag me af of jij niet heel gevoelig bent ? Gevoelige mensen hebben het dikwijls moeilijker met dingen te plaatsen en te verwerken vanwege de (te grote) indrukken die ze moeten verwerken.
Dus misschien is het wel heel normaal dat je nu stress voelt.

Dikwijls is het al een hele opluchting wanneer je het kan benoemen naar je partner of je omgeving. Misschien kan je wat hulp vragen om steun bij je ouders, broer of zus, vrienden of een life-coach. Het voordeel van een life-coach is dat hij objectief is. Dat kan wel eens anders zijn voor de mensen in jou omgeving. Als mensen weten dat je last hebt van stress dan zijn ze dikwijls bereid om je te helpen.

Maar pillen, ik weet niet of dat dat zo'n goed idee is.

Ik heb vorig jaar een rotjaar achter de rug, met o.a. Vechtscheiding van mijn tweede huwelijk, jeugdrechtbank voor de kinderen van mijn eerste huwelijk, conflicten met mijn vader en zus, financiële problemen, mijn dochter die niet graag meer bij me kwam, mijn zoon in de pubertijd, op één maand tijd 3 boetes voor hardrijden, huiduitslag over heel mijn lichaam, nieuwe relatieproblemen, werk dat ik niet graag doe, ....
En dan ben ik waarschijnlijk nog wat kleine problemen problemen vergeten.
En weet je, ik ben er doorgeraakt. Zonder medicatie, wel met meditatie, yoga en heel hard aan mezelf gewerkt.
Ik kan je een heel mooi boek aanbevelen, "Alles heeft een reden" van Mira Kirshenbaum.

Veel succes
Wim
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben inderdaag wel gevoelig. En zeker op veranderingen in je leven die een grote rol spelen.. maar als ik zo lees wat jij hebt meegemaakt , dan is mijn probleem niks tegen het jouwe! merci voor de uitleg en de tip van het boek.. ik lees wel niet graag maar psychische en filosofische dingen intereseren me wel! thanks dit word het beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi gezegd.. heeft me doen nadenken ! bedankt

Andere antwoorden (2)

Bach Rescue
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop bij de drogist een verpakking VALDISPERT. Dat neem je vanaf nu iedere dag in. Drie maal daags twee tabletten. Het is een natuur-middel en je kan er niet aan verslaafd raken, maar het werkt voor de omstandigheden die jij noemt perfect.
Wordt ook gebruikt voor examens. School- en rijexamens.
Je wordt er niet slaperig van en je mag het dus ook gebruiken als je moet autorijden.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plantival idem, ook niet verslavend, werkt (voor mij) wel. Maar, kanttekening, als het zonder pillen kan is dat m.i. altijd beter!
Ivana
11 jaar geleden
@ Jan, die bewering is niet altijd waar. Als je met een beetje natuurlijke hulp beter slaapt en ontspannen reageert op moeilijke situaties, is dat te verkiezen boven het volhouden dat je alles altijd maar alleen het hoofd moet kunnen bieden. Dat is krampachtig en heeft iets van onze voorouders, zoiets als: jongens mogen niet huilen.
Plantival en Valdispert kunnen geen kwaad en de natuur heeft het ons aangereikt. Waarom zou je er dan af en toe geen gebruik van mogen maken.