Mag ik zelf een narcose kiezen?

Ik wordt over een tijdje geopereerd aan mijn knie (een simpele kijk-operatie) maar er werd mij vertel dat ik een ruggenprik of een kapje kreeg. Ik ben (eerlijk gezegd) best wel bang voor die ruggenprik. Mag ik zelf kiezen of ik volledig onder narcose wordt gebracht of een ruggenprik krijg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Met de pos annestasie kun je aangeven wat je wilt. Zij kijken of het mogelijk voor je is. Soms heb je geen keuze.

Vraag het tijdens de screening
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met "pos annestasie"?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is preventief operatie spreekuur door anestastist.
Dat gebeurt voor elke operatie dan bespreken ze je huidige medicatie .
En de operatie en pijnbestrijding
Een ruggenprik, als die goed wordt gegeven voel je niet een als pijn,het is heel even een koud gevoel en na afloop ben je ook niet beroerd, wat bij een algehele narcose nog wel eens wil voorkomen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Door te zeggen,dat je of een ruggenprik of een kapje (narcose) krijgt geeft men al aan,dat de keus aan jou is.
Bij een narcose ben je geheel van de wereld, maar kun je na afloop beroerd zijn. afgaande op mijn eigen ervaringen zou ik voor de prik gaan.
In ieder geval sterkte en beterschap!