Hoe kan je je menstruatie uitstellen?

Volgende maand wordt ik geopereerd aan mijn buik. Maar juist die dagen wordt ik ongesteld. Ik mag niks slikken of spuiten(prikpil). En ik moet een speciaal dieet volgen voor af. Hoe kan ik het uitstellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag het je arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gedaan enige optie was een staafje maar dat mag ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een antwoord waar ik wat aan heb. Raar dat mijn huisarts er niet mee kwam. Dankjewel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nuvaring is practisch hetzelfde als een staafje. Dus zal ook niet mogen. Tis natuurlijk dat alle vormen van anticonceptie je lichaamsfuncties in de war brengen. Je lichaam heeft tot 3 maanden nodig om een balans te vinden met die chemicalien.
Als je geopereerd wordt is dat al zwaar genoeg. Hoe zuiverder je lichaam is hoe beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt me duidelijk dat het hoe dan ook de bedoeling is dat ze vrij is van hormonen. Dus ook geen nuvaring. Wees maar blij dat je geen mirena hebt ; die zou er dan vroeger uit moeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom wil je de menstruatie uitstellen? Omdat je het vies vindt?
Amadea
11 jaar geleden
"Ik sta gepland voor een operatie en ik ben ongesteld. Kan de operatie nu wel doorgaan? Ja, iedere operatie kan doorgaan, ook als u menstrueert. Tenzij het gaat om een operatie waarbij de eileiders doorgespoten worden in verband met ongewenste kinderloosheid. In dit geval kunt u het beste contact opnemen met de poli gynaecologie". http://www.vrouwenarts.nl/pagina/top/voorlichting/faq
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dat geval was de operatie ook, in overleg, absoluut tussen twee menstruaties in gepland.

Het beste antwoord

Als het medisch geen belemmering vormt dat je ongesteld bent, maar voor jou alleen ongemak betekent, dan kun je er niets aan doen. Wel heel vervelend voor je. Kun je tampons gebruiken? Dat geeft wat minder rommel en ook wat minder kans op doorlekken, zeker in combinatie met een nachtverband (zo'n lange met vleugels).
Als het medisch wel een issue is en je vermoed dat je ongesteld bent precies op de operatiedatum, dan moet je het ziekenhuis op de hoogte brengen en overleggen of de datum verschoven kan worden.
Als je het niet zeker weet of het medisch bezwaarlijk is dat je ongesteld bent zou ik ook even met het ziekenhuis overleggen. Misschien zijn ze je ter wille en verschuiven ze de datum van de operatie terwijl dat voor hen niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je nu begint met een pil te slikken (jammer dat je niet zegt wat je nu doet aan anticonceptie) kun je doorslikken tot een paar uur voor de operatie. Dan zal je menstruatie een paar dagen later beginnen. Als je nu al een pil slikt moet je dus nu de menstruatie laten komen en dan doorslikken dus tot vlak voor de operatie.

Verder: vraag het je arts in het ziekenhuis!

Toegevoegd na 1 minuut:
Tja de arts kan wel blijven roepen dat je niets mag maar hij moet ook maar met een oplossing komen hiervoor natuurlijk. Misschien toch maar de operatiedatum verschuiven voor jou, iemand anders wil misschien een week eerder en jij een week later.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik slik niks daarom staat het er ook niet bij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt nu dan naar de huisarts voor een paar weken de pil. Je kunt ook een paar dagen voor je ongesteld zou moeten worden om primolut vragen, dat stelt de ongesteldheid uit maar er zijn verschillende ervaringen over dat middel. Sommige mensen vinden de bijwerkingen erger dan de menstruatie maar die slikken het vaak in de vakantie. Beter is nu of als je ongesteld wordt te beginnen met een gewone pil en die door te slikken tot vlak voor de operatie. Dan wordt je vaak een dag of 3 later ongesteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze mag niks slikken of prikken, zegt ze in haar vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja tijdens en na de operatie had ik begrepen, niet voor de operatie.
Zonder hormonen (hetzij uit een pilletje, hetzij door zwangerschap of borstvoeding) heb je geen invloed op de menstruatiecyclus.
Ondervoeding, overgewicht, stress en honger kunnen daar nog wel wat invloed op hebben, maar zijn nauwelijks te sturen en zeker niet op zo korte termijn.

De vraag is waarom je per se je menstruatie wilt uitstellen. Voor de arts is het totaal niet relevant, evenals voor de verpleegkundigen. Met de frequentie waarin vrouwen menstrueren, is tussen de 13 en pakweg 50 zo ongeveer altijd wel 1 op de 4 vrouwen ongesteld, en daar zijn ze dus volledig op ingericht.

Je menstruatie willen uitstellen is ongeveer net zo makkelijk (en net zo zinloos) als proberen al die dagen niet te poepen en te plassen ofzo. (Al zal dat meteen na een buikoperatie nog wel even een kunst zijn ; weet er alles van want heb er drie achter de rug;) ) .De natuur gaat gewoon zijn gang, en daar zijn ze in het ziekenhuis volledig mee vertrouwt.

Zou het een probleem zijn om tijdens, voor of na de operatie te menstrueren, dan zou de dokter je daar beslist iets voor gegeven hebben. Dat het niet genoemd is, maakt het niet relevant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil mijn menstruatie uitstellen omdat ik na de operatie moeilijk kan bukken enz om me te verschonen. Ook omdat ik het niet zo fijn vind om met het bloedgedoe bezig te zijn in t ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Och, ik heb twee keizersnedes gehad (waarna je sowieso bloedt) en één grote buikoperatie om andere redenen ook toen ik ongesteld was, maar echt geen problemen mee gehad, hoor. Tampon inbrengen of je billen afvegen is nu ook weer niet zo'n verschillende handeling (makkelijker zelfs als ze goed wat doorgesneden hebben) , en in het ziekenhuis hebben ze ook nog eens van die prachtige netonderbroekjes die je met één hand omhoog krijgt en mega-maandverbanden. Die je hooguit één, twee dagen nodig hebt, want daarna ben je al weer aardig op de been. Tegenwoordig wordt je na een buikoperatie binnen 24 uur alweer gemobiliseerd, en kun je dergelijke handelingen eigenlijk vrijwel meteen weer zelf verrichten. Dat je het eventueel 'niet zo fijn' vind is begrijpelijk, maar zal voor het ziekenhuis onvoldoende dringende reden zijn de operatie uit te stellen. Maar je mag het natuurlijk altijd vragen. En dan maar hopen dat je het niet al te vervelend vind dat je straks en catheter in moet, of op de steek op je bed moet poepen met een gordijntje tussen jou en de buurvrouw (of, tegenwoordig, -man). Het hoort er nu eenmaal allemaal bij......