Ik heb een zalfje met de volgende stoffen: Cetomacrogol zalf Sorbinezuur Aqua Purificata Glycerol85% Wat is de functie van deze stoffen in dit zalfje?

Ik ben even op het internet wezen zoeken, maar kreeg geen duidelijke uitleg.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het gaat hier vooral om de Glycerol 85% en de sorbinezuur.
Wat hebben die voor functie in deze zalf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Glycerol is vooral de drager, de vetstof waarin de werkzame stof is opgelost. Er moet bij een zal tenslotte ook iets te sméren zijn.
Sorbinezuur is een conserveermiddel om te zorgen dat het een poosje houdbaar blijft en blijft werken.

De werkzame stof in dit geheel is de cetomacrogol : die verzorgt de gevoelige , droge huid Bij eczeem of psoriasis bijvoorbeeld. Het is een zogenaamde vochtinbrenger.