hoe vraag ik het best aan mijn ouders of ik aan de pil mag?

Ik ben een meisje van (net) 16 jaar, ik heb nu al een half jaar een vriend. Ik heb al wel eens seks met hem gehad(, wel met condoom natuurlijk) maar ik wil graag aan de pil om zwangerschap uit te sluiten. Maar hoe kan ik dat het beste aan mijn ouders vragen? Xxxx

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jah inderdaad best wel vreemd, vooral omdat mijn vriend al 19 is. maar ik weet dus niet hoe ik het het beste aan mijn ouders kan vragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft niets te vragen, je kan gewoon naar de huisarts gaan voor de pil, die is gratis tot 21 jaar. Je huisarts heeft beroepsgeheim al moet je wel even zeggen tegen de huisarts dat je niet wil dat je ouders het weten. Als je het wel wilt zeggen: ja gewoon zeggen. Maakt niet zoveel uit hoe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle: als je dit antwoord had gegeven als antwoord ipv bij de reacties dan had je van mij een plusje gekregen :D :D want dit is precies wat ik ook gezegd zou hebben.
Dus volgens mij het beste antwoord :D :D :D :D :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die garantie kan je helaas niet meer geven, bij sommige zorgverzekeraars staan alle vergoedingen op de online overzichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onjuist Pelle. Niet alle anticonceptiepillen worden nog volledig vergoed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt gewoon zelf naar de huisarts en om de pil vragen. Huisarts zegt niks tegen je ouders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet alle, maar je gaat natuurlijk niet om een pil vragen die geld kost. Nelly: daar moet een huisarts of apotheek wat tegen kunnen doen.

Antwoorden (2)

Gewoon vragen of ze even naar je willen luisteren, dan vraag je of je aan de pil mag, omdat je niet zwanger wilt worden, de meeste ouders zullen het prettig vinden dat je hen in vertrouwen neemt en het met je eens zijn, dat het beter is aan de pil te zijn, dan tienermoeder te worden.
Het is een verstandig besluit, dus kan ik me niet voorstellen dat ouders daar iets op tegen hebben.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! xx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
graag gedaan en bedenk... je ouders zijn ook jong geweest.
Wat mij het verstandigste lijkt is om het op een goed moment te brengen, in een goede sfeer. Lees jezelf in over het gebruik van de pil, bereid argumenten voor en vooral: maak duidelijk dat dit voor jou de beste optie is. Je bent bijna 16, hebt al een tijdje een vriend: ze zullen ongetwijfeld een vermoeden hebben dat er al wat dingen voorgevallen zijn of in ieder geval er aan zitten te komen.

Wees rustig, voorbereid en leg uit wat de voordelen zijn. Je wilt natuurlijk niet zwanger worden en de pil is een van de beste anticonceptiemiddelen verkrijgbaar. Het feit dat je erover nagedacht hebt en op de hoogte bent zal voor je ouders misschien al een groot pluspunt zijn. Verder wil ik je veel succes wensen.