Ik slik al zo'n 3 jaar fluoxetine (20mg). Vanaf morgen ga ik ophogen naar 40mg. Ik ben heel bang voor de bijwerkingen. Wat kan ik verwachten?

(Toen ik drie jaar geleden met de fluoxetine begon had ik nauwelijks last van bijwerkingen.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik slik zelf 40 mg fluoxetine per dag, maar ben ook begonnen met 20 mg. Ik heb eigenlijk weinig tot geen bijwerkingen gehad van de verhoging. Dus maak je niet teveel zorgen, je lichaam is in ieder geval al gewend aan het stofje. :) Zo heftig als de eerste startweken zal het zoiezo niet meer worden, nogmaals; bij mij was er niks van te merken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar is niets over te zeggen, er zijn mensen die nauwelijks last van bijwerkingen hebben en die er meer last van hebben.
Je kan niet meer doen als afwachten of ga nog eens praten met de arts die ze voorgeschreven heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste wat je volgens mij kunt doen is afwachten en goed naar je eigen lichaam luisteren.
Als er iets drastisch veranderd wat je niet lekker zit, kaart het dan aan bij je arts.

En lees de bijsluiter goed door, met name de bijwerkingen. Veel mensen vergeten dit, maar hierdoor weet je wel wat voor bijwerkingen je wellicht zou kunnen verwachten en waar je eventueel extra op moet letten.