Ik ga aan de pil, hoe groot is de kans dat ik de bijwerking misselijkheid en braken krijg?

Ik heb de ratiopharm 0,02 mg/0,1 mg. Ik 'moet' aan de pil omdat ik me bij mijn eisprong 9/10x 4 dagen ziek voel en die vier dagen lang o.a. buikpijn/steken heb bij een van mijn eierstokken. De twee weken daarna tot ik weer ongesteld word, voel ik me ook niet fit (buikpijn, hoofdpijn, niet lekker, stemmingswisselingen etc.)
Ik ben nog nooit aan de pil geweest, alleen hoe groot is de kans dat ik deze bijwerking krijg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Verschilt per persoon. Ik had nergens last van. Een vriendin was een dagje ziek. Maar denk maar zo dat het minder erg is dan elke keer 4 dagen ziek zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kans op misselijkheid is 1-10%, de kans op braken is 0.1-1%.
Dat zijn helaas niet erg concrete cijfers, maar het is bij de bijwerkingen van anticonceptie nou eenmaal gebruikelijk om het in de bijsluiter te vermelden als 'meer dan 1 op de 1000 maar minder dan 1 op de 100 vrouwen', etc.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik ben er even vanuit gegaan dat je gewoon dezelfde kans hebt op deze bijwerkingen als een gemiddelde vrouw, misschien heb je in jouw situatie wel een hogere of lagere kans dan gemiddeld, maar daar weet ik niks vanaf.