Als je lariam gebruikt op reis en hier nare bijverschijnselen ervaart is het dan mogelijk om ter plekke over te gaan op malarone?

Als dit kan, hoe zit het dan met het voorslikken en naslikken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Met lariam moet je drie weken voor vertrek mee beginnen, juist om te ontdekken of je tegen dit middel kunt. Als je probleemloos dit middel 3 weken hebt geslikt is de kans niet zo groot dat je er in het land van bestemming alsnog last van krijgt.
Als je tijdens de drie weken toch wat last hebt gehad, dan kun je voor vertrek nog overstappen op een ander middel.
Of je nog kunt overstappen op een ander middel als je Lariam al een tijdje in het buitenland ook hebt geslikt, is een vraag voor je huisarts of de GGD-arts.
Zie in bijgaande bron.