Wanneer gaat het medicijn weer werken?

Door problemen met levering heb ik 3 dagen mijn dosis anti depressiva van efexor 75 mg niet gehad. Ik voel me zeer slecht nu en heb 2 uur geleden 75 mg gehad. Wanneer zou mijn lichaam er op reageren en gaan de ontwenningsverschijnselen weg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in de gebruiksaanwijzing die bij je medicatie verpakt zit, staat hoe lang je aaneensluitend de pillen/capsules moet nemen voor ze gaan werken. meer hierover kan de apotheek je vertellen, die kan je gerust even bellen, dan kan je alles vragen ook over ontwenningsverschijnselen.

Antwoorden (1)

Wanneer een SSRI wordt gestaakt of langzaam afgebouwd en hierdoor onttrekkingsverschijnselen optreden, zullen over het algemeen bij het hervatten van het gebruik na één tot anderhalve dag de onttrekkingsverschijnselen verdwenen zijn. Het kan natuurlijk verschillen per patient, per middel, en ook afhangen van de dosering. Maar in de literatuur wordt vaak die termijn van ongeveer 24 uur of eventueel iets langer genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+