Kan ik de pil nu volgens het normale schema blijven slikken?

Ik slik de ethinylestradiol/levonorgestrel en omdat ik in de vakantie niet ongesteld wilde worden heb ik drie strips achter elkaar geslikt (ik ben nu met de derde bezig). Nu ben ik zaterdag de pil vergeten en was ik 13 uur te laat met innemen. Kan ik, omdat ik al zeven weken achter elkaar geslikt heb (zonder stopweek) gewoon deze strip afmaken (nog twee weken) en dan een stopweek houden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou gewoon nu een syopweek houden, je hoeft niet per se een hele strip af te maken, als je al minstens 1 strip af hebt gemaakt, kun je gewoon op elk moment daarna een stopweek houden.
Zo staat het ook in de bijsluiter: in 3de week pil vergeten, gelijk stopweek houden.
Die telt voor jou, omdat je al minstens 3 weken de pil achter elkaar neemt.