Kan je een tattoo laten zetten tijdens een antibioticakuur?

Vanwege de vele dingen waar je rekening mee moet houden tijdens een antibioticakuur (zoals zonlicht, andere medicijnen e.d.) vraag ik mij af of tattoeren tijdens een kuur mogelijk is, omdat hier natuurlijk ook bloed bij komt kijken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
24.8K

Het beste antwoord

Ik denk dat er een andere reden is waarom het verstandig zou zijn om nog even te wachten. Als je namelijk na het zetten van de tattoo koorts of verhoging zou krijgen, of andere klachten die duiden op een infectie, dan kan het moeilijk zijn om het onderscheid te maken tussen een infectie die ontstaan is tijdens het zetten van de tattoo, of het niet-aanslaan van de antibiotica danwel het terugkeren van de aandoening waarvoor je die antibiotica gebruikt.

Als het éven kan, zou ik dus nog wachten met die tattoo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Inderdaad wachten totdat je gezondheid optimaal is...

Andere antwoorden (1)

je lichaam reageert altijd op een tattoo... Na het zetten zal de huid wat rood zijn bijvoorbeeld. Bij een antibioticakuur is er meestal sprake van een andere infectie waar je lichaam mee bezig is. Ik denk dat je het beste kan wachten totdat de kuur voorbij is, en je je lichamelijk weer goed voelt. Dan kan een tattoo.