Hoi Allemaal, ik heb een vraag over het medicijn Rivotril 0,5 mg tabletjes. Kan iemand mij misschien vertellen wat de maximale dosering is?

Hoi Allemaal, ik heb een vraag over het medicijn Rivotril 0,5 mg (Clonazepam) tabletjes. Kan iemand mij misschien vertellen wat de maximale (dag) dosering van dat medicijn is? Ik heb zelf al wat op internet gezocht om het juiste antwoord op mijn vraag te vinden en ook de bijsluiter heb ik nagekeken maar ik kan het antwoord niet vinden. Hopelijk is er hier iemand die mij kan helpen aan het juiste antwoord.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De gebruikelijke dosering is:

Kinderen van 10-16 jaar of met een lichaamsgewicht van 30 kg of meer:
1 tot 2 milligram als aanvangsdosis, die geleidelijk kan worden verhoogd tot een dosis van 1,5 tot 3 milligram. De aanvangsdosis wordt over twee tot drie giften per dag verdeeld en om de drie dagen stapsgewijs
verhoogd tot de onderhoudsdosering.

Volwassenen:
1 tot 2 milligram als aanvangsdosis, die geleidelijk kan worden verhoogd tot een dosis van 2 tot 4 milligram.
De aanvangsdosis wordt over twee tot drie giften per dag verdeeld en om de drie dagen stapsgewijs verhoogd tot de onderhoudsdosering.

Als de onderhoudsdosering is bereikt, hetgeen gewoonlijk na 1 tot 3 weken het geval is, kan het geneesmiddel eens per dag 's avonds worden genomen.

De maximale totale dagdosis voor volwassenen is 20 milligram.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- Sorry Amadea maar ik begrijp echt niet waarom je hier een antwoord op geeft ipv dat je Twentsmeisje door verwijst naar degene die de medicatie heeft voorgeschreven. Het is een veel te zwaar medicijn om zelf mee te gaan dokteren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste:hoezo vooroordeel,dat heeft er niks mee te maken.
Ten tweede: het is een medicatie waar je voorzichtig mee om moet gaan.
Ten derde:ik vind dat wij niet op dit soort vragen antwoord mogen geven maar beter kunnen doorverwijzen naar degene die over de medicatie gaat.
Ten vierde:het was dus een goed bedoeld advies.
Ten vijfde: Prim en ik hebben nergens staan dat jij zelf die medicatie gebruikt.
Conclusie:misschien is het beter dat jij een beetje voorzichtiger bent met je "vooroordelen"!