Dit is toch niet gezond?

Ik heb clusterhoofdpijn ook wel zelfmoordhoofdpijn genaamd.
Ik heb hiervoor 8 asprines/paracetamols per dag geslikt, 5 maanden lang omdat ik destijds geen goede medicijnen voorgeschreven kreeg omdat de dokters niet wisten wat ik had.

5 maanden zijn 20 weken en 20 weken zijn 140 dagen doe dat keer 8 tabletjes per dag dan zat ik toen op 1120 paracetamols in 5 maanden tijd.
Toen ben ik echt gaan klagen omdat ik dat niet gezond meer vond maar mijn arts destijds zij tegen mij dat het geen kwaad kon en dat ik gewoon door moest blijven slikken.
Zonder mij door te verwijzen naar een neuroloog of hoofdpijn specialist omdat hij zelf het probleem niet kon vinden.

Had hij dit mogen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je er van op de hoogte dat er mensen zijn die paddo's/lsd gebruiken (in lichte dosering) om clusterhoofdpijn tegen te gaan? http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_medical1.shtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helpen die paracetamolletjes wel? Want echt veel kwaad kan het niet, behalve dan dat je uiteindelijk van veel paracetamol weer hoofdpijn kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@stippel
Die paracetamols helpen helemaal niet tegen die clusterhoofdpijn althans niet op zichzelf ik moest er altijd 2 bakken sterke koffie bij drinken omdat cafeïne de werking van de paracetamol versterkt dan neem het de pijn weg in het begin maar naarmate de tijd vordert worden de aanvallen heviger en dan kan ik ze slikken als smarties zonder dat er wat gebeurt maar ik heb nu verapamil en dat werkt bij mij zeer wonderlijk want als ik daarmee begin is het de volgende dag verdwenen.
Mijn hoofdpijn komt in periodes van een aantal maanden en dan trekt het weg om een paar jaar later plotseling weer terug te keren dit gebeurt bij veel ch patienten hoe raar dit ook klinkt. @mr tomaat :)
En dat van die lsd wist ik alleen niet dat het al toegepast werd maar dan krijg je geen pure lsd toch maar een paar werkzame stoffen die ze daar uit halen?

Het beste antwoord

Je hebt volkomen gelijk. Meer dan 3000 mg paracetamol (=6 tabletten van 500 mg) per dag kan ernstige, niet omkeerbare leverschade veroorzaken. Dat kan niet genoeg benadrukt worden. Bovendien kan langdurig gebruik van paracetamol juist hoofdpijn in de hand werken. Hardnekkige hoofdpijn is geen makkelijke kwaal waar artsen mee geconfronteerd worden maar zoals jij het beschrijft vind ik verre van een zorgvuldig beleid van die arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
naast de reactie van Crea vond ik dit een van de beste reacties/antwoorden. Omdat het mijn vraag beantwoord over het overmatig gebruik van paracetamol. Alle andere mensen die mij een hart onder de riem wilden steken ivm mijn ch ook allemaal bedankt! :)

Andere antwoorden (4)

Nee,dit is niet gezond, teveel paracetamol kan hoofdpijn veroorzaken, dat had je arts in ieder geval moeten weten, in de zelfzorg mag je pijnstillers maximaal 10 dagen achter elkaar slikken, is de pijn dan nog niet over, dan moet je de arts raadplegen, artsen mogen pijnstillers wel voor langere tijd voorschrijven, dus daar kun je hem niet op aanspreken, zowel paracetamol en aspirine kunnen bijwerkingen veroorzaken, waarvan 1 al genoemd, maar het is ook niet goed voor je lever en nieren, of hij dit wel of niet had mogen doen, blijft een discussie punt, ik denk dat je geen poot hebt om op te staan.
Dus tenzij je klachten krijgt die daadwerkelijk door de pijnstillers veroorzaakt kunnen zijn en waarbij dit ook hoogstwaarschijnlijk het geval is, zou ik het erbij laten zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De klachten zijn zeker weten niet door de paracetamol veroorzaakt want clusterhoofdpijn had ik al voor die tijd blijkt achteraf dus dan zal ik het er maar bij laten je wint toch niet van ze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom heb ik ook, als je klachten krijgt, neergezet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat begreep ik :)
Daarom zei ik dus ook, dan zal ik het er maar bij laten ;)
Tja, dat is nogal een hoeveelheid. Paracetamol is één van de veiligste soorten pijnstilling. Baby's, zwangeren, ouderen mogen het allemaal hebben. Zolang je je maar aan de maximale dosering blijft houden! Er zijn mensen genoeg die het chronisch gebruiken. Dat kan dus in principe niet zoveel kwaad. Het is wel niet gebruikelijk om iemand 5 maanden hiermee te laten doormodderen. Clusterhoofdpijn is vaak een gemiste diagnose. Het lijkt mij wel verstandige deze onvrede uit te spreken met de betreffende arts. Dit soort opgekropte (maar terechte) ergernis kan ook een negatieve invloed hebben op de pijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou je niet kunnen vertellen of het wettelijk toegestaan is voor een arts om dit te doen, maar vraag me af of je op de hoogte bent van het feit dat psilocybine bij de meerderheid van de mensen extreem effectief is bij clusterhoofdpijn.

Psilocybine is de werkzame stof in paddo's trouwens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Clusterhoofdpijn is erg lastig te diagnosticeren. Een huisarts kan dit eigenlijk zelf niet doen. Een neuroloog is er beter in opgeleid. In plaats van vijf maanden aanmodderen ben ik destijds meteen doorgestuurd naar de neuroloog, kreeg ik een mri ivm mogelijke tumor, etc. Dat is de enig juiste aanpak!