Weet iemand wat vitamine D via de dokter gekregen in je lijf of bloed doet?

Omdat ik zo erg moe ben moet ik nu 1 keer in de week 1 ml als druppel met een pipetje door mijn drank doen en de waarde was inderdaad al aardig gestegen maar de moeheid blijft voortduren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kleine kinderen moeten 4 druppels of 4 tabletten per dag hebben van vitamine D. zelf had ik ook een tekort en er werd mij ook 1 ml per week aangeraden, maar heb gewoon samen met mn dochter dagelijks de vitamine D bijgenomen. voelde me na 2 maanden echt een stuk opknappen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon in de zon gaan zitten en je zult zien na ongeveer 50 tot 60 uur zonnen schijn ben je weer helemaal optimaal
in conditie (spreek uit ervaring)

Het beste antwoord

Vitamine D wordt mede aangemaakt door stoffen die je uit consumptie MOET halen. Zij worden dus niet door het lichaam aangemaakt. Dit zijn essentiele vetzuren.

Naast dit voorschrift kan het geen kwaad om op een natuurlijke manier nog meer Vitamine D binnen te krijgen. Ik zou het gebruik van Hennepolie willen aanraden. Klinkt vreemder dan het is. Deze olie bevat Omega 3, 6 en GLA. Zeer belangrijk voor de aanmaakt van Vitamine D. Zorgt tevens voor een goede energiebalans.

Kijk voor meer info eens op: http://hempseed-oil.blogspot.nl/ of http://www.puurenfit.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je zou je er minder moe door moeten voelen inderdaad. Ik ken iemand die 1ml per maand voorgeschreven kreeg omdat ze onwijs moe was, nou het werkt nu na 4 maanden nog niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
* Kom je genoeg buiten?
Vitamine D wordt door het menselijk lichaam aangemaakt onder invloed van zonlicht.

* Daarnaast heb je ook vitamine D uit eten nodig:
vooral in vette vis en eieren, en met wat lagere gehaltes in vlees. Vitamine D wordt toegevoegd aan halvarine, margarine en bak- en braadproducten.

* Vitamine D is nodig om calcium uit de voeding in het lichaam te kunnen opnemen en daarom belangrijk voor de groei en het handhaven van stevige botten en tanden.

* Vitamine D is erg belangrijk voor de opbouw, groei en sterkte van botten en gebit. Botten zijn opgebouwd uit calcium en fosfaat. Vitamine D zorgt er voor dat calcium en fosfaat via de darm goed worden opgenomen in het bloed. Daarna zorgt vitamine D er voor dat deze stoffen vanuit het bloed in het bot terecht komen. Ze worden daar ingebouwd, als bakstenen in de muur van een huis.

* Vitamine D werkt op de nieren en werkt samen met de bijschildklier. Vitamine D heeft invloed op de werking van spieren en op de afweer tegen ziekten.

* Vermoeidheid kan ook ergens anders vandaan komen, maar die mogelijkheden zijn bijna eindeloos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is sterk bewijs dat vitamine D een rol speelt in het immuunsysteem, oftewel de weerstand. De omzetting naar de actieve vorm van vitamine D in de witte bloedcellen zorgt voor zogenaamde ‘cellulaire immuniteit’. Dit proces wordt in werking gezet door het stimuleren van de productie van een antimicrobieel eiwit, dat bacteriën onschadelijk maakt. Hierdoor kan voorkomen worden dat men ziek wordt. Meer onderzoek is nodig om de precieze rol van vitamine D in het immuunsysteem te achterhalen.
Meer over de werking,lees verder in link:

http://www.vitamine-info.nl/nieuwsartikel/article/wat-doet-vitamine-d-126/
fremar
11 jaar geleden
Vitamine D (Cholecalciferol / Ergocalciferol)
Eigenschappen
- Beschermt tegen osteoporose
- Kan helpen bij de behandeling van psoriasis
- Versterkt het immuunsysteem
- Kan helpen kanker te voorkomen
- Noodzakelijk voor sterke tanden en botten

Symptomen bij een tekort
- Rachitis (Engelse ziekte)
- Botverwekking
- Pijn in de botten
- Spierslapte en spierkramp
- Osteoporose