Is Flixonase het zelfde als Fluticasonpropionaat?

Ik heb eind 2011 ampullen Flixonase gekregen ivm neusverstopping van de KNO-arts, dit moest ik maar eens een aantal weken "proberen".

Zo'n anderhalve maand geleden (maanden na het stoppen met Flixonase) heb ik voor allergische reacties een Fluticasonpropionaat neusspray gekregen.

Hierbij merkte de KNO-arts op dat deze spray hetzelfde is als de ampullen Flixonase die ik eerder had.

Is dit werkelijk zo? Ik kan niet echt iets vinden op internet wat dit bevestigd..

(Ik weet dat ik gewoon de dokter kan bellen met deze vraag, maar ik dacht ik vraag het eerst even hier).

Toegevoegd na 56 seconden:
De KNO-arts had in dit geval geen neusverstopping, maar ik... :D

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

Ja, is hetzelfde. Flixonase is de merknaam van ik geloof glaxo smith kline. De werkzame stof is fluticason propionaat. Het is dus exact hetzelfde alleen staat er geen merknaam op. ik gebruik het zelf ook ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dit is hetzelfde:Flixonase 50 microgram per dosis, neusspray suspensie
fluticasonpropionaat .

De werkzame stof in dit middel is fluticasonpropionaat.
fremar