Hoe neem ik insuline gekoeld mee op reis?

Hallo,

Even het volgende, ik ga binnenkort weer naar de camping om daar voor een langere periode te zijn en wil dan mijn hele voorraad insuline meenemen en ben daarvoor ongeveer 1 tot 1 1/2 uur uur aan het rijden met de auto.

Nu is mijn vraag, kan ik die hele voorraad zonder meer zo uit de koelkast halen en zonder koeling meenemen en deze vervolgens bij aankomst weer in de koelkast leggen, of moet ik deze tijdens de reis gekoeld meenemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

anderhalf uur moet makkelijk kunnen als je het hele pakket in een handdoek of iets dergelijks wikkelt. Vraag voor de zekerheid aan de apotheek.
In het uiterste geval koop je een 12V minikoelkastje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet op de verpakking staan of het 1 tot 1.5 uur uit de koeling mag. Je zou van te voren "van die koel dingen" (weet zo de even de naam niet) die je voor blikjes drinken gebruikt in de vriezer kunnen leggen, en ze daar in doen als je vertrekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koelelementen.
ijsblokjes of een fles water laten bevriezen werken ook prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, koelelementen. Dank je!
Je mag het 6 weken bij kamertemperatuur bewaren dus dat zou ik aanraden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me heel belangrijk dat het steeds op dezelfde temperatuur blijft, dus een koelbox is voor jou geen overbodige luxe, je kunt ook een kleintje kopen met een koelelement. Stel dat het 35 graden is buiten dan is je medicijn behoorlijk opgewarmd tegen de tijd dat je aankomt.