kun je flauwvallen door te veel paracetamollen?

Kun je dus flauwvallen als je bijvoorbeeld 5 paracetamollen in een keer doet of je doet meer dan mag op een dag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Nee, de kans is erg klein dat je flauw zal vallen door 5 paracetemollen.
Maar goed is het natuurlijk ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik denk het niet,
voor mijn "herstellingsprocedure" van mijn knie, moest ik elke dag 4 paracetamols (van 500 miligram) nemen. 1 week lang. dus flauwvallen doe je niet, het is ook niet gevaarlijk (het is mij door een ervaringsdeskundige voorgeschreven) maar meer dan 4 zou ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee verspreid over de dag
's ochtends, bij "theetijd", net na lunch, en na het avondeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de VS bedoelt in 1 keer. Maar als een specialist zegt 4 over de dag verspreid, kan 5 in 1 nooit goed zijn xD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
excuses dan heb ik het verkeerd begrepen. nee ik ben het ermee eens, 5 in een keer is niet verstandig, maar is niet levensbedreigend, als dat zo was geweest, had ik dit niet voorgeschreven gekregen. trouwens de dokter zei of 4 van 500 milligram of 2 keer van 1000 milligram dan is het dus ook al minder verspreid. goed is het dus niet 5 in een keer, maar levensbedreigend mag het niet zijn, anders had ik nu een probleem gehad
Flauwvallen kan niet, maar als je graag je maag en/of nieren beschadigt, of een groot risico wil op inwendige bloedingen, doe dat dan maar.