Mag ik een dag na het gebruik van Ibuprofen 600 PCH overstappen op Paracetamol 500/1000?

Ik heb een kaak-operatie gehad. Maar ik krijg mondzweertjes van Ibuprofen. Ik las dat het een bijwerking kan zijn. Nu ben ik sinds gisteren gestopt met Ibuprofen 600 PCH vanwege de mondzweertjes. En de pijn in mijn kaak is meer draagbaar. Nou wil ik nog wel graag pijnstilling slikken, maar geen Ibuprofen 600 PCH meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het kan wel, maar ibuprofen is ook een ontstekings
remmer,en dat heb je ook nodig na een kaak operatie.
Op eigenhoutje zou ik het toch niet durven,stel je krijgt een ontsteking, dan ben je verder van huis,zou toch even informeren,je kan de tandarts ook even bellen voor informatie.
Beterschap gewenst.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is weekend. Maar ik probeer wel even te bellen. Die Ibuprofen heb ik nu 3 a 4 dagen gedronken. Dus dat heeft denk ik zijn werk wel gedaan. Ik drink die Ibuprofen liever niet meer. Want die zweertjes worden dan erger. Bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In paracetamol zit geen ontstekingsremmer en dat zou ik niet riskeren. Bel even naar de weekend-tandarts of huisartsenpost. Waarschijnlijk krijg je iets van diclofenac in plaats van ibuprofen voorgeschreven.

Andere antwoorden (2)

ja hoor geen enkel probleem . 4x1000 mg per 24 uur
paracetamol is een goede pijnstiller en wordt vaak onderschat.beterschap!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paracetamol: maximaal 3000 mg per dag, maximaal 1000 mg per keer slikken.
Ja, je kunt zeker overstappen op paracetamol, maar ik zou eerder kiezen voor de ouderwetse chefarine 4. Daar zit een pijnstiller in en een ontstekingsremmer. Eventueel zou je ook diclofenac kunnen nemen, maar dat is nogal belastend voor je maag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chefarine 4 bestaat al jaren niet meer .