Wat als je meer dan 9 biergisttabletten per dag inslikt?

Er staat dat je 3x3 per dag moet inslikken dus 3x voor het eten.
maar als ik in een keer 20 inneem wat kan er dan gebeuren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
lijkt mij niet slim, ik verwacht veel buikpijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je dat doen? Ik denk dat je er hooguit buikpijn van krijgt, misselijk wordt en ws last van je keel. Het middel plas je weer uit. Dénk ik. Maar waarom zou je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3x3 per dag heeft geen effect by my dus miss 20 wel ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb onlangs al 15 per dag geprobeerd ;p
Ritsuka
12 jaar geleden
als een dergelijk middel niet werkt, moet je niet de aanbevolen dosis overschrijven, dit kan gevaarlijk, soms zelfs dodelijk zijn. Als het niet werkt, zal de oorzaak ergens anders liggen, ga daar naar op zoek in plaats van blijven klooien met die pilletjes (waar gebruik je het voor, tegen puistjes?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja voor puistjes..
na een tijdje 15 per dag te slikken zie ik dat ik veel minder van die grote puistjes krijg op mijn voorhoofd.
En denk ik dat die pilletjes helpen?
dus wil ik meer inslikken om ze helemaal weg te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
biergisttabletten kennen geen kwaad denk ik.
zijn eiwitten en vitamines.
Ritsuka
12 jaar geleden
je kunt beter kijken naar de rest van je voeding. Puistjes zijn hormonaal, maar een goede voeding kan wel een positieve invloed hebben.
Drink genoeg water, minstens 1 1/2 liter op een dag.
Vermijd zoveel mogelijk ongezonde dingen als chips en gefrituurd eten.
Eet genoeg groente en fruit, vezels en eiwitten. Google ook eens op Clean Eating en probeer dat een beetje toe te passen. Ik merkte bij mijzelf dat mijn huid een stuk opknapte toen ik op deze dingen ging letten. Ik slik ook biergistpilletjes ter ondersteuning, maar het was vooral het aanpassen van mijn voeding dat geholpen heeft. Kijk ook of je je huid wel goed reinigt en verzorgt. Hier kun je wel veel tips vinden: http://www.goeievraag.nl/zoek?q=puistjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zetten die dosis er niet voor de lol op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou gewoon veel karne melk drinken en gezicht met lauw water zonder zeep of iets wassen scheelt minstens de helft

Het beste antwoord

Stoplicht: verdiep je eens in de werking van vitamines. Daar is een ADH voor uitgerekend, een Acceptabele
Dagelijkse Hoeveelheid. Daar mag je voor bepaalde vitamines best wat boven zitten, maar niet extreem veel. En voor sommige vitamine (A,D, E, K) geldt: niet méér slikken dan de ADH. Waarbij je de vitamines uit je voeding óók moet meetellen.
Daarnaast: dat je denkt dat iets helpt in een dubbele dosis, betekent niet dat je dan maar zonder problemen die dosis weer kunt verdubbelen.
In biergist zit bijvoorbeeld ook vitamine B6 - een overdosis daarvan kan lijden tot zenuwaandoeningen in ledematen en in extreme gevallen tot het effect dat je je lijf niet meer als je eigen lijf herkent (proprioceptie heet dat; leuk, dan heb je een stralende huid maar wil je je benen laten amputeren omdat ze niet van jou zijn).
Nog iets: er kunnen wisselwerkingen optreden met andere medicijnen en/of middelen die je gebruikt.
In echte biergist zit vaak ook wat chroom, dat kan op zich geen kwaad, maar in overdosis leidt het tot huiduitslag.
Enzovoorts.
Je kunt heus wel _iets_ meer slikken dan de aanbevolen dosis, maar zorg dan dat je weet wat je doet, en doe het alleen als het zinvol is (en dat is niet, in dit geval).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Helemaal niets. Alleen overdosis vit. A is gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt niet. Er zijn meer vit waar je problemen mee krijgt als je er teveel van inneemt. Langdurig teveel vit.C bv kan nierklachten veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vitamines A, D, E, K zijn vetoplosbaar en sla je dus op in je vetweefsel, wat problemen kan geven.
Vitamine C kan bij overmatig gebruik de nieren overbelasten.
Maar voor alle vitamines geldt eigenlijk: er is een veilige 'dosering', die je bij gezond eten binnenkrijgt. Als je daarbij bijvoorbeeld een multivitaminepil slikt, is dat zinloos, maar kan dat weinig kwaad, tenzij je bepaalde stofwisselingsaandoeningen hebt.
Maar vitamines en mineralen echt flink overdoseren is dom: je 'wint' er niets mee, en je loopt flinke gezondheidsrisico's.
Biergist bevat veel vitamine B1 en B2. Als je het éénmalig doet zal er niks gebeuren. Maar als het week in week uit doet dan zal het meer kwaad dan goed doen, tenzij je bepaalde aandoeningen hebt zoals hepatitis A en levercirrose dan is je behoefte aan deze vitamine sterk verhoogd. Het hangt dus van je behoefte af?

Waarom wil je meer slikken? of ben je gewoon benieuwd naar het antwoordt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doel staat in de reacties op de vraag: tegen puistjes.
Je kan je ongemakkelijk gaan voelen vanwege een sterk knagend gevoel in je maag of sterker werkende darmen.
De kans is ook groot dat je wat meer oprispingen hebt en dat je bij het 'boertjes' laten een sterke biergist-geur verspreidt.

Ik zie verder het nut niet in om zoveel biergist tabletten in één keer te gebruiken want jouw lichaam heeft dat niet nodig en je gaat er dus ook geen voordelen van ondervinden.
Tenzij...
jij een verlichting van jouw geldbeugel een voordeel zou noemen ;-)

Hou het maar in de buurt van de voorgeschreven hoeveelheden dan werken ze het meest optimaal.

Succes ermee en fijn weekend gewenst!