Kan paracetamol jeukende hoofd/haar geven???

Ik denk dat ik overgevoelig ben voor paracetamol, na het innemen begint mijn hoofd en haar te jeuken, kan dat door de paracetamol zijn en moet ik hiermee stoppen of gewoon verdergaan?

binnenkort zie ik mijn huisarts ook dus zijn raad zal ik ook wel vragen maar wat denken julie???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Paracetamol kan inderdaad (ernstige!) allergische reacties tot gevolg hebben. Ik zou morgen meteen even de apotheek bellen om te vragen of je het middel gewoon kunt blijven slikken of beter iets anders kunt nemen.

In een rapport over allergische reacties (zie bron) staat letterlijk:
Alhoewel paracetamol een effectief en veilig geneesmiddel is, kan het in zeldzame gevallen aanleiding geven tot ernstige, zelfs levensbedreigende, allergische reacties. Gezien de zeldzaamheid van dit fenomeen is de conclusie
gerechtvaardigd dat paracetamol nog steeds een veilige pijnstiller is. Niettemin is het van belang om op de hoogte te zijn met deze zeldzame bijwerking.

Je kunt het rapport (en info over andere gemelde bijwerkingen) vinden op de website http://www.lareb.nl/Databank/Zoek-op-geneesmiddel.aspx door te zoeken op paracetamol tablet 100 mg.
12 jaar geleden
Paracetamol lijkt heel onschuldig maar kan biijwerkingen geven. Op de site die ik heb geraadpleegd stond dat je in dat geval naar je huisarts moet gaan.

Jij bent dat al van plan, dus bespreek met hem welke pijnstillers je wel kunt nemen.

Als je andere medicijnen gebruikt, kan het ook zijn dat die niet goed samen gaan met paracetamol. Daar weet je huisarts ook alles van.