Is het gevaarlijk/schadelijk om de volgende vitaminepillen tegelijk te slikken: Supradyn Complex Forte, (multivitamine), Biergist, en Visolie omega 3?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (5)

Ik weet dat vis olie en multivitamines goed samen kunnen. Neem ik ook elke dag, alleen biergist weet k niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut niet zelfs .. kijk alleen even of er niet al biergist in de multivitamine zit want dat wil ook wel is gebeuren en dan is het zonde als je daar nog is biergist bovenop slikt ( Wat NIET schadelijk is )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze combinatie is niet gevaarlijk. Een belangrijke vraag is of je nog medicijnen hiernaast gebruikt. Dan zou de situstie toch anders worden.
Gezien de werkzaamheid van Supradyn, is het beter deze vlak voor of na de maaltijd in te nemen. Supradyn Conplex forte is een supplement met grotere hoeveelheden vitaminen, sporenelementen en mineralen. Sommige stoffen hebben vetten nodig om beter opgenomen te worden. De andere twee mogen best samen ingenomen worden ergen in de ochtend of voor het slapen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vitamines ADEK zijn vetoplosbaar en zijn in te grote hoeveelheden schadelijk. De overige vitamines zijn wateroplosbaar en zijn in te grote hoeveelheden alleen schadelijk voor je portemonnee.
Dus kijk op de verpakkingen en bezie of de ADEK hoeveelheden niet te hoog zijn (in procenten van de ADH = aanbevolen dagelijkse hoeveelheid)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
multivitamine is al multi. Omega3 levert essentiele vetzuren, die de multi weer niet levert. Dat kan dus prima.

waarom je daarnaast nog biergist wil slikken is discutabel. Kijk op het etiket wat het biergistsupplement levert. De B-vitamines in biergistpreparaten zitten nl. ook al in een multivitamine. Die slik je dan onnodig dubbel. Een overdaad aan B-vitamines plas je weer uit. Zonde van je geld!

Het slikken van supplementen vraagt gezond verstand. Je kunt voedingsstoffen aanvullen op basis van je voedingspatroon. Wil je het echt goed doen, vraag het dan een deskundige, dietist.
Soms zijn supplementen gevaarlijk of schadelijk. Van alles zomaar bij elkaar slikken is niet doordacht. Investeer liever in gewoon gezond eten.