Wat is het verschil tussen Azathioprine en CellCept?

Ik heb de ziekte van Wegener en heb in eerste instantie langdurig Azathioprine gebruikt. Na een opvlamming heeft mijn internist CellCept voorgeschreven maar ik heb de indruk dat dit minder goed bij mij werkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Deze twee medicijnen worden gebruikt bij afweerproblemen en afstotingsreacties,zo is me bekend, ik heb van 1984 tot 2006 azathioprine geslikt,na een nieuwe transplantatie heb ik
Cellcept voorgeschreven gekregen in een dosis van 4 x 500 mg best wel fors echter. Ik vindt als patient die al meer dan 25 jaar bij een nefroloog onder behandeling is dat dit specifiek een vraag is die door hem kan worden behandeld,immers ieder medicijn heeft zijn eigen bijwerkingen die niet bij iedereen voorkomen en ook niet bij iedereen even heftig voorkomen. Dat je de indruk hebt dat het bij jou minder goed zou werken daarvan is de vraag natuurlijk ook hoe je dit constateert en bespreek dit dan met je internist,immers ik neem aan dat hij dit ook heeft voorgeschreven. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb hier voor jou 2 sites waarop de medicijnen uitgebreid uitgelegd worden. Hier heb je misschien wat aan :)

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Azathioprine.aspx?mId=10704&rId=1281

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Cellcept.aspx?mId=10704&rId=1666
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze site vind je hier veel info over. Ook over de medicatie. Zou toch dit aan de internist voorleggen.

http://www.vasculitis.nl/